چهارمین جشنواره دو سالانه تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح با عنوان سلمان فارسی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۰:۴۵
کد خبر: ۴۱۱۰۹۸
چهارمین جشنواره دو سالانه تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح با عنوان سلمان فارسی برگزار شد
صبح امروز چهارمین جشنواره دو سالانه تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (سلمان فارسی)به میزبانی نیروی انتظامی و با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار گردید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ در این جشنواره دو سالانه که به همت ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید؛ طرح ها، پروژه های تحقیقاتی -سامانه ای-فناوری-علمی، نهادهای تحقیقاتی شامل: دفاتر و مراکز طراحی و پژوهشی، نهادهای مدیریت دانش ، مدیران و پیشکسوتان تحقیقاتی ، محققان دفاعی و شبکه همکاران دفاعی در سطح ملی شامل: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار گرفتند و از میان آنان 85 عنوان حائز دریافت تندیس جشواره سلمان فارسی شدند.

گفتنی است در ابتدای این جشنواره سردار عبدالهی معاون آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از نحوه برگزاری چهارمین جشنواره دو سالانه سلمان فارسی و نیز چگونگی ارزیابی و داوری طرح ها و پروژه هایی که به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده است را ارائه کردند.

در این جشنواره همچنین سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی با تشریح اهمیت و ضرورت برگزاری این جشنواره بر توسعه تحقیقات صنعتی مبتنی بر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور تأکید کردند.

سردار باقری با تجلیل و قدردانی از شهدای عزیز و گرانقدری که در مسیر تحقیقات صنعتی و اقتدار ملی و ایجاد بازدارندگی موثر نقش ممتاز و منحصر به فردی را ایفاء کردند، از آنان به عنوان نماد سربلندی و سرافرازی ملت ایران یاد نمودند.

در این جشنواره سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی انتظامی که " امنیت را پایه و اساس پیشرفت و تعالی کشور و از مهمترین اولویت های جمهوری اسلامی ایران دانستند و بر ضرورت شناسایی و مهار ریشه های ناامنی تأکید فرمودند"؛ از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها که در برقراری امنیت و افزایش قدرت بازدارندگی در حوزه های امنیتی ، حمایت و کمک می کنند تشکر و قدردانی کردند.

وی در ادامه سخنان خود از همه محققان ، مراکز تحقیقاتی ، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان درخواست کرد تا با سوق دادن موضوعات تحقیقاتی خود به امور امنیتی ، نیروی انتظامی را بیش از گذشته در برقراری و حفظ نظم و امنیت در کشور یاری کنند.

در این جشنواره همچنین از هر دستگاه تحقیقاتی یک خانواده شهید که فرزندشان در حین انجام امور تحقیقاتی به شهادت رسیدند مورد تقدیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز