زنگنه در دیدار با وزیر انرژی اندونزی:

ایران و اندونزی در اوپک مواضع نزدیکی دارند

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۶:۰۷:۰۲
کد خبر: ۴۱۱۳۲۷
ایران و اندونزی در اوپک مواضع نزدیکی دارند
وزیر نفت با بیان این که همه درهای همکاری ایران به روی اندونزی باز است، گفت: ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری برنا؛ بیژن زنگنه در دیدار با سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی و هیئت همراه با بیان این مطلب افزود: در روابط دو جانبه ٢ کشور هم‌ اکنون فرصتی فراهم شده است که بتوان تغییرات عمده کشور برای توسعه روابط میان ایران و اندونزی را در بخشهای نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد کنیم. 

وزیر نفت با بیان این که همه درهای همکاری ایران برای بخش دولتی و خصوصی اندونزی باز است، اظهارکرد: شرکتهای دولتی و خصوصی این کشور می‌توانند در  زمینه‌هایی از جمله تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی و حوزه سرمایه گذاریهای مشترک در صنعت پالایش و توسعه میدانهای نفتی حضور یابند.

زنگنه با بیان این که ما آماده آغاز روابط راهبردی با اندونزی برای تامین بلندمدت خوراک پالایشگاهها (میعانات گازی و نفت خام) هستیم، افزود: ایران و اندونزی همواره رابطه دوستانه ای با یکدیگر داشته اند و کوچکترین تنش و مشکلی در روابط دو کشور وجود نداشته است و ایران این کشور را پایگاهی بزرگ در شرق آسیا می داند.

وزیر نفت با اشاره به این که ما منتظریم شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) هرچه زودتر به ایران بیاید و در کارهای توسعه ای مشارکت داشته باشد، یادآور شد: آغاز همکاریهای کوتاه مدت با خرید و فروش و تجارت آغاز می شود و ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه روابط با اندونزی نداریم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز