با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت؛

افتتاح مرکز همکاری های اقتصادی ایران و اروپا در برلین

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۱:۵۲:۱۸
کد خبر: ۴۱۱۶۰۱
افتتاح مرکز همکاری های اقتصادی ایران و اروپا در برلین
محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح مرکز همکاری های اقتصادی ایران و اروپا گفت: این مرکز آغاز خوبی برای احیای همکاری های جدید با اروپاست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح این مرکز گفت: افتتاح این مرکز آغاز خوبی برای احیای همکاری های جدید با اروپاست.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری های اقتصادی ایران و آلمان افزود:مرکز تجارت ایران و اروپا می تواند شرکت ها و بازرگانان دو کشور را به هم نزدیکتر کند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه پیش از اعمال تحریم های دیوانه وار علیه ایران حجم همکاری های ایران و المان بین هفت تا هشت میلیارد دلار بود که پس از توافق هسته ای می توانیم مجدد به این ارقام دست پیدا کنیم.

نعمت زاده در این مراسم که بیش از یکصد نفر از بازرگانان دو کشور حضور داشتند افزود: اکنون ما هیچ محدودیتی برای مراودات تجاری نداریم و اکنون شرکت هایی هم که ملاحظه هایی داشتند فهمیده اند که می توانیم به راحتی همکاری کنیم.

وی با اشاره به حضور هیئت های مختلف تجاری در ایران تصریح کرد: می توانیم در حوزه های مختلف صنعت همکاری کنیم و یک شریک راهبردی تجاری مناسبی برای همدیگر باشیم.

مهدی کرباسیان ، رییس ایمیدرو ( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) که ساختمان این مرکز را خریداری کرده است گفت : این مرکز در اختیار شرکت ها و تجار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا بتوانند به راحتی با طرف های اروپایی مراودات تجاری خود را گسترش دهند.

علی ماجدی ،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در المان هم با تاکید بر اینکه فرصت های خوبی برای همکاری های تجاری میان دو کشور وجود دارد گفت: بزودی المان شریک اقتصادی اول یا دوم ایران خواهد شد.

مرکز همکاری های اقتصادی ایران و اروپا در مساحتی حدود هزار متر مربع در یک منطقه تجاری شهر برلین واقع شده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان با قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان دیدار کرد.

آقای نعمت زاده که برای افتتاح مرکز همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اروپا به برلین سفر کرده است با زیگمار گابریل دیدار کرد.

گسترش همکاری های اقتصادی به ویژه در بخش صنایع در دستور کار گفتگوهای دو طرف قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز