دکتر روحانی در گفتگو با خبرنگاران آذربایجان غربی

دولت در تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی آذربایجان غربی است

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۵:۵۶:۴۹
کد خبر: ۴۱۱۷۴۸
دولت در تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی آذربایجان غربی است
دکتر حسن روحانی در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان غربی از تلاش دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی آذربایجان غربی و ایجاد اشتغال مناسب است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بسیار خوشحالم که در ایام ماه شعبان و در آستانه ماه رمضان در استان آذربایجان غربی هستم.

وی ضمن تشکر از مردم ارومیه و مهاباد بابت استقبال افزود: مردم غیور آذربایجان غربی با وحدت و همزیستی مسالمت آمیزی که در کنار یکدیگر دارند، انسجام مثال زدنی در استان دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: گزارشی که دیروز در شورای اداری از وضع دریاچه ارومیه داده شد باعث مسرت و خوشحالی برای دولت بود که وضعیت احیای دریاچه ارومیه موفقیت آمیز بوده و شاهد افزایش تراز آب دریاچه نسبت به سال های گذشته هستیم.

روحانی گفت: با افتتاح پتروشیمی مهاباد شاهد روند مناسبی برای صنعتی شدن استان آذربایجان غربی هستیم و تلاش دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی استان و منطقه است.

وی افزود: دولت یازدهم در تلاش است سرمایه گذاری عظیمی در زمینه آب و کشاورزی داشته باشد ضمن اینکه این طرح ها نه فقط در آذربایجان غربی بلکه در کل کشور خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مدرن سازی آبیاری در بخش کشاورزی در دولت در حال انجام است که باید 28هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری مدرن قرار بگیرد.

روحانی گفت: در سفری که دولت به استان آذربایجان غربی داشت 369 طرح و پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت ضمن اینکه 49 طرح با 949 میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت که با پایان عملیات اجرایی این پروژه ها تا پایان دولت یازدهم شاهد تحول بزرگی در استان باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حمایت از صادرکنندگان تصریح کرد: دولت یازدهم برنامه خود را برای تشویق صادرکنندگان با اعطای تسهیلات مناسب، اعطای مشوق های مناسب و جوایز صادراتی مد نظر قرار داده است.

وی افزود: در دولت یازدهم برای اولین بار شاهد پیشی گرفتن صادرات غیر نفتی از واردات هستیم ضمن اینکه دولت یازدهم از واحدهای تولیدی درخواست دارد 30 درصد محصولات تولیدی خود را برای صادرات در نظر بگیرند.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: متاسفانه وضعیت واحدهای تولیدی دچار رکود و تعطیلی مناسب نیست طوری که 65 درصد این واحدها بدلیل مشکلات موجود تعطیل شده و این تعطیلی منجر به بیکاری کارگران شده است لذا دولت برای بهبود این وضعیت و کاهش فقر و بیکاری و جذب سرمایه گذاری، مبلغ 16هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص داده است.

وی افزود: دولت همچنین تلاش دارد واحدهای دچار مشکل شده بدلیل شرایط کشور را با قسط بندی کردن دوباره بدهی هایشان به بانک ها و اعطای دوباره وام های کم بهره را دوباره فعال کند.

رئیس جمهور در مورد سوال خبرنگار دیگری در مورد برداشت نمک از دریاچه ارومیه تصریح کرد: با احیای دریاچه ارومیه و روند تثبیت آن، دولت برنامه ای برای استفاده از نمک موجود بعنوان یک منبع خدادادی و به بهره برداری رساندن آن دارد.

روحانی گفت: دولت در نشستی با ارگان های مربوطه تصمیمی برای بهره برداری از نمک موجود و حتی صادرات به برخی کشورهای همسایه خریدار این محصول دارد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد وضعیت گردشگری استان و کشور تصریح کرد: آذربایجان غربی ظرفیت های بالقوه گردشگری را دارد ضمن اینکه دریاچه ارومیه بعنوان یک ظرفیت مناسب برای گردشگری سلامت به شمار می رود.

وی افزود: باید بتوانیم با اتخاذ تصمیمات و برنامه های مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اقدام کنیم.

روحانی گفت: استان آذربایجان غربی با داشتن مردمانی مهمان نواز و وحدت و زندگی مسالمت آمیز بین اقوام مختلف استان دارد و با ایجاد راه آهن و توسعه فرودگاه ها و هتل برای جذب گردشگران اقدام کنیم.

وی افزود: دولت تصمیم دارد هتل های بسیاری به همان تعداد که تاکنون در کشور احداث شده است را طی 5 تا 6 سال آینده مورد بهره برداری قرار دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید با یک برنامه مدون آمار بیکاری در کشور را کاهش دهیم، هم اکنون علاوه بر ورود سالانه یک میلیون نفر به بازارکار و 5 میلیون بیکاری که در کشور داریم باید راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

روحانی گفت: متاسفانه در طی 10 سال گذشته منهای 2 سالی که دولت بر سر کار بوده است اشتغال خالص ایجاد نشده و تقریبا این روند نزدیک به صفر بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز