منابعی در ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند؛

ترکیه آماده عملیات زمینی در سوریه است

۱۳۹۵/۰۳/۱۵ - ۰۸:۳۳:۴۸
کد خبر: ۴۱۲۸۶۳
ترکیه آماده عملیات زمینی در سوریه است
منابعی در ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند که آنکارا آماده مداخله زمینی در سوریه است تا مانع تشکیل یک کشور کُرد شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامۀ اینترنتی "رأی الیوم" نوشت که برخی منابع نزدیک به ریاست جمهوری ترکیه، نخواستند نامشان فاش شود، به روزنامۀ "الشرق الاوسط" گفته اند که این کشور هرگز اجازۀ تشکیل یک کشور کرُرد رد شمال سوریه را نخواهد داد.

این منابع هر گونه توافق ترکیه با آمریکاییان را برای عبور نیروهای "سازمان اتحادیه دمکراتیک کرد" از غرب رود فرات، به شدت تکذیب کردند و یادآور شدند که ترکیه چنین اقدامی را خط قرمز و خطری برای امنیت ملی اش می داند. 

منابع ترک تصریح کردند که کشورشان حق دفاع از امنیت ملی را برای خود محفوظ می داند و تدابیر یک جانبه ای را برای جلوگیری از تشکیل نظام جدایی طلب در شمال سوریه اتخاذ خواهد کرد.

منابع یاد شده با اشاره به تنش بی سابقه در رابطه ترکیه با واشنگتن گفتند که آنکارا پرسش هایی از آمریکا مطرح کرده که منتظر پاسخ آن است. یکی از این پرسش ها درباره چگونگی ائتلاف آمریکا با ترکیه همزمان با حمایت واشنگتن از سازمانی است که آنکارا آن را تروریستی می داند. سوال دیگر ترکیه نیز درباره چگونگی استفاده آمریکا از پایگاه هوایی ترکیه برای حمایت از سازمانی است که ترکیه آن را خطری برای امنیت ملی خود می داند.  

این منابع، همچنین، تأکید کردند که شایعات منتشر شده درباره مهلت 6 ماهه واشنگتن به ترکیه برای شکست داعش قبل از اقدام یک جانبۀ آمریکا دروغ است.

نظر شما