مصطفی کواکبیان :

انضباط مالی از ویژگی های دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۰۹:۵۲:۳۸
کد خبر: ۴۱۵۳۵۹
انضباط مالی  از ویژگی های دولت تدبیر و امید است
مصطفی کواکبیان پنجشنبه شب در جشن بزرگداشت حماسه 24 خرداد در بوستان ملت شهر سرخه، تدبیر و امید چند ویژگی دولت اعلام کرد و گفت : انضباط مالی نیز از ویژگی های دولت تدبیر و امید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از سمنان، مصطفی کواکبیان پنجشنبه شب در جشن بزرگداشت حماسه 24 خرداد در بوستان ملت شهر سرخه، تدبیر و امید را  ویژگی های این دولت اعلام کرد و افزود : اگر تدبیر داهیانه این دولت در عرصه های مختلف از جمله روابط بین الملل نبود، معلوم نبود وضعیت ایران در زمان حاضر چگونه بود.


وی با بیان اینکه خیلی از افراد در داخل با اصل مذاکره مخالف بودند و این موضوع رادر مجلس هشتم و نهم شاهد بودیم که بر طبل تعطیلی مذاکرات می نواختند، گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با هدایت های داهیانه خودشان در جمع فرماندهان سپاه که نرمش قهرمانانه را مطرح فرمودند، خط و مسیر دیپلماسی کشور را مشخص و فرمودند که می توان مذاکره کرد و باید مذاکره کرد.


دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای ایران توسط این دولت و در این دولت به نتیجه رسید، اظهار کرد: متاسفانه در دولت نهم و دهم ما با حضور در استانبول و مسکو و آلماتی یک و دو با طرف های مقابل مذاکره می کردیم برای مذاکره و اینکه چه زمانی باید مذاکره صورت پذیرد اما در این دولت مذاکرات به سرانجام رسید.


وی با اشاره به اینکه بنده مدعی نیستم که آمریکا به همه تعهدات خود پایبند است بلکه عهد شکنی هایی هم دارد، گفت: دیگر زمان معرفی ایران در منطقه به عنوان یک عنصر خطرناک پس از برجام به پایان رسیده و دست آمریکا در این مذاکرات برای همه آشکار شده است .


به گفته وی ملت ایران هم ثابت کرد که به دنبال سلاح هسته ای نیست و به دنبال به دست آوردن حق هسته ای خود هستند و این موضوع در برجام به رسمیت شناخته شده است.


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مقایسه شرایط کشورقبل و بعد از برجام برای پیگیری مسائل هسته ای ، گفت: قبل از برجام مسائل هسته ای از سوی ایران پیگیری ولی ما را به عنوان یک متخلف و قاچاقچی جلوه می دادند ولی پس از برجام دیگر هیچ کس نمی تواند ما را متهم کند که ایران به دنبال بمب هسته ای است و بارها آمانو و مقامات سازمان ملل متحد عدم انحراف ایران را اعلام می شد و این با تدبیر شخص رئیس جمهور و هدایت های داهیانه رهبری انجام شد.

کواکبیان با اشاره به سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه پس از پیروزی برجام را پاره خواهند کرد، تاکید کرد: بنده معتقدم اگر ده ترامپ و کلینتون همه سر کار بیایند نمی توانند برجام را اجرا نکنند و مجبورند که آن را قبول کنند ولی شاید عهد شکنی هایی هم داشته باشند.


وی ادامه داد : مگر شوخی است که برجام را پاره کنند و آن را قبول نداشته باشند، چرا که 6 کشور دنیا که 90 درصد اقتصاد را در خود دارند حدود دو سال بر سر میز مذاکرات آمدند و کار را به اینجا رساندند و حالا نمی توانند شاهد عدم اجرای آن توسط دیگری باشند.


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکا به اموال ایران، گفت: این دستبرد غاصبانه بوده و ربطی به برجام نداشته است و خوشبختانه موضوع برجام تاکنون خوب پیشرفته و باید ادامه یابد تا به سرنوشت مطلوب خود برسد.


دبیرکل حزب مردم سالاری برخورد عقلانی و عقلانیت در تصمیم گیری و استفاده از کارشناسان و متخصصان فن در هر حوزه را ویژگی سوم دولت یازدهم نام برد و گفت: متاسفانه در دولت های نهم و دهم به نظرات کارشناسان و اقتصاد دانان هیچ توجه ای نمی شد و نظرات خود را بر آنان تحمیل می کردند.


کواکبیان با اشاره به قیمت چهار هزار تومانی دلار در پایان سال دولت دهم، گفت: قیمت دلار در پایان دولت رهبر مظعم انقلاب به 160 تومان، دولت هاشمی رفسنجانی 400 تومان و دولت خاتمی 800 تومان رسیده بود و انتظار این بود که در خوشبینانه ترین حالت دلار در دولت دهم به یک هزار و 600 تومان برسد اما شاهد بودیمکه چگونه شد.


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بی ثباتی اقتصادی و افزایش قیمت ها در دولت نهم و دهم را یادآور شد و گفت: این قدر بی ثباتی اقتصادی را در آن زمان شاهد بودیم که قیمت ها دقیقه ای و ساعتی افزایش پیدا می کرد.


دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه نمی خواهم بگویم تورم در این دولت از بین رفته و قیمت ها کنترل شده است بلکه معتقدم مشکلات زیادی وجود دارد که آن هم از دولت قبلی به ارث رسیده،اظهار داشت: واقعیت این است که نرخ ارز و قیمت ها در طول این سه سال به ثبات رسیده است.


کواکبیان تاکید کرد: در بحث برون رفت از رکود و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باید تلاش کنیم و مجلس دهم باید به دولت در این راه کمک کند .


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی قانون مداری را ویژگی چهارم این دولت اعلام کرد و گفت: انضباط مالی نیز از ویژگی پنجم دولت تدبیر و امید است و این قوت قلبی برای همه ما است البته شاید برخی سایت ها مطالبی را بیان کنند ولی واقعیت چیز دیگری است و مجلس بر همه امور آگاه است و نظارت دارد.


در این جشن شماری از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم حضورداشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز