فتوای عالم اهل‌سنت:

جنگ با داعش "واجب عینی" برای همه مسلمانان است

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۵:۰۱:۴۷
کد خبر: ۴۱۵۹۱۶
جنگ با داعش واجب عینی برای همه مسلمانان است
احمد الکبیسی از علمای اهل سنت عراق، جنگ با داعش را "واجب عینی" بر همه مسلمانان دانست و کشته های این جنگ را شهید دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "احمد الکبیسی" تصریح کرد: داعش، از دارایی های کسی است که "کنترل از راه دور" جهان را در اختیار دارد، و او کسی نیست جز نتانیاهو که بر آمریکا و اروپا و دیگران حکم می راند. داعش نه خدا را می شناسد و نه اسلام را و این بازی دیگر برای همگان فاش شده است.

الکبیسی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه السومریه ابراز شگفتی کرد که "کشورها، ملت ها و ارتش هایی بزرگ که در جنگ هایی جهانی شرکت داشته اند تاکنون نتوانسته اند حتی یک داعشی اسیر کنند و بازجویی از او را به صورت زنده از تلویزیون ها پخش کنند، این در حالی است که عناصر داعش، در سراسر جهان پراکنده اند. تنها چیزی که در تلویزیون ها می بینیم عکس ها و ادعاها و داستان هایی پوچ، مضحک و تهوع آور است."

این عالِم سنی در ادامه گفت: جنگ با داعش، بر هر مسلمانی که توانایی دارد، واجب عینی است و هر کس در جنگ با این گروه کشته شود، شهید است و هر کس توانایی جنگ با داعش را داشته باشد و نجگند، گناه کرده است.

وی افزود: داعش مفسد فی الارض است، در امور مردم دخالت کرد، زنان و کودکان را کشت و مردم را گردن زد، بنابراین آن ها قاتلانی مجرم و مزدور هستند که در همه کارهایی که می کنند، هدفی ندارند و تنها کسی که آن ها را بر سر کار آورده است، به دنبال تحقق اهداف خود است.

الکبیسی سپس خاطر نشان کرد: برخی از علمای (اهل سنت)، عناصر داعش را مجاهد می شمارند؛ وقتی به آن ها گفتم که داعش، فقط یک شرکت است، مرا مرتد اعلام کردند و پرسیدند: چطور می توانی دربارۀ این مجاهدان این گونه صحبت کنی. اما همین علما، بعدها از من عذرخواهی کردند و به من گفتند: ما متاسفیم.

گفتنی است که آیت الله سیستانی، دو سال پیش، با صدور فتوایی، جنگ با داعش را "واجب کفایی" اعلام کرد و مردم را به جنگ با داعش برای بازپس گیری اراضی اشغالی عراق از این گروه تروریستی فراخواند. مردم عراق نیز به این دعوت لبیک گفته و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) را تشکیل دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز