ظریف در دیدار دو نخست وزیر سابق نروژ:

همکاری ایران و نروژ در زمینه‌های بین‌المللی باید گسترش یابد

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۴:۴۴:۲۰
کد خبر: ۴۱۶۹۳۵
همکاری ایران و نروژ در زمینه‌های بین‌المللی باید گسترش یابد
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار دو نخست وزیر سابق نروژ ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های دوجانبه و بین المللی در مرحله فعلی گسترش یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در اوسلو با "بوندویک" و "کوره ویلوک" نخست وزیران سابق نروژ در محل اقامت خود دیدار کرد.

در این ملاقات در خصوص روابط خارجی ایران در مرحله پسابرجام و همکاری های دو کشور گفتگو و رایزنی شد.

نخست وزیران سابق نروژ در این دیدار با اشاره به روابط گذشته خود با ایران و تاکید بر تاریخ و تمدن ریشه دار ایران و ابراز خشنودی از تحولات مثبت در روابط خارجی ایران پس از توافق برجام، از گسترش همکاری های دو کشور در این مرحله حمایت کرد.

ظریف نیز با اشاره به سابقه همکاری مقامات سابق دو کشور در زمینه پی گیری طرح های ارائه شده از سوی روسای جمهوری اسلامی ایران در زمینه "گفتگوی تمدن ها" و "جهان عاری از خشونت" ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های دوجانبه و بین المللی در مرحله فعلی گسترش یابد.

ظریف همچنین به برخی سئوالات نخست وزیران سابق نروژ در خصوص نظام انتخاباتی و پارلمانی ایران و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز