آرین منش در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

روحانی بدون پول و با تدبیر کشور را از نابودی نجات داد

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۹:۳۱:۲۰
کد خبر: ۴۱۷۱۳۰
روحانی بدون پول و با تدبیر کشور را از نابودی نجات داد
جواد آرین منش نماینده اسبق مجلس گفت: روحانی با تدبیری که داشت توانست کشور را از نابودی نجات دهد و اقتصاد ما را که با جهان قطع رابطه کرده بود را پیوند داد.

جواد آرین منش نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در سالروز به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید درباره عملکرد آن از زمان آغاز فعالیتش تا کنون گفت: همه دولت ها دارای یکسری نقاط ضعف و قوت هستند، ما هیچ دولتی را سراغ نداریم که بدون ضعف وظایفش را به طور اصولی انجام دهد. ارزیابی دولت روحانی باید در شرایط خودش صورت بگیرد و با هیچ دولتی مقایسه نشود، یعنی ما باید زمانه ای را در نظر بگیریم که دولت یازدهم به روی کار آمد و با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم کرد .

وی یاد آور شد: هنگامی که دولت یازدهم به روی کارآمد کشور دارای یکسری مشکلات و چالش ها در حوزه های اقتصادی و سیاسی مانند بیکاری، تورم، بیماری نظام بانکی، نا کارآمدی نظام تامین اجتماعی ، حاکمیت بروکراسی ، دیوان سالاری اداری ، عدم برخورداری از جایگاه مناسب در اقتصاد جهانی ، پایین بودن نرخ تورم ، مصرف بالای انرژی و وجود فساد دست به گریبان بود.

این نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه وابستگی اقتصاد به نفت یک بیماری قدیمی در دخل و خرج کشور است گفت: کشور ما هنوز هم از وابستگی اقتصاد خودش به نفت رنج می برد و تا زمانی که نتوانیم این بیماری را درمان کنیم نمی توانیم انتظار اقتصادی پویا را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خودش به مشکلات اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: آسیب های اجتماعی در چند سال اخیر و پیش از آنکه روحانی دولت را دست بگیرد رشد فزاینده ای داشت، مشاهده می کنیم نرخ طلاق، اعتیاد، سرقت و بزهکاری های اجتماعی رشد سعودی داشته است.

وی تاکید کرد: روحانی زمانی زمام امور را در دست گرفت که کشور با رشد اقتصادی 5- درصد و تورم 20 درصدی روبرو و همچنین  سهمی از در آمدهای نفتی نداشت با این حال توانست با تدبیر رشد اقتصادی را مثبت و صادرات و تولید نفت را به 3 میلیون بشکه در روز برساند.

وی ادامه داد: اینکه برخی ها نسبت به برجام انتقاد می کنند دلیلش این است که ما با رکود اقتصادی شکننده ای مواجه هستیم و بیکاری سرسام آوری در کشور وجود دارد و هنوز آثار تحریم ها وجود دارد به همین خاطر است که مردم شیرینی برجام را نچشیده اند.

وی یادآور شد: دولت یازدهم کارنامه مثبتی دارد ما شاهد تحولات و اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان هستیم و در حوزه سیاست خارجی می بینیم که توانسته روابط سیاسی و اقتصادی کشور را توسعه دهد و گام های موثری بردارد.

آرین منش به حضور مقامات بلند پایه کشورهای جهان در کشورمان اشاره کرد و گفت: بعد از برجام ولغو تحریم ها مشاهده می کنیم که هئیت های بزرگ پارلمانی و تجاری به ایران می آیند و قراردادهای بزرگ بسته می شود که البته قبلا هم گفتم به دلیل آثار مخرب تحریم ها هنوز به طور کامل در جامعه نمود پیدا نکرده است، که امیدوارم در یکسالی که تا پایان دور نخست ریاست آقای روحانی مانده است مردم نتیجه زحمات این دولت را ببیند.

وی ادامه داد: یکسری از مخالفان دولت حرف از یک دوره ای بودن ریاست روحانی می زنند با به این دوستان گفت شما شرایط تاریخی که روحانی و مردانش کابینه را در دست گرفته اند ببینید بعد با بی انصافی اقدامات مثبت و سازنده آنها را زیر سوال ببرید، دولت احمدی نژاد کشور را بادر آمد 800 میلیارد دلاری فروش نفت اداره می کرد اما اکنون از این درآمد خبری نیست و روحانی با تدبیر و کار کارشناسی کشور  را پیش می برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز