۲۵ تن محموله قاچاق سیمان در گمرک باشماق کشف و ضبط شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۵:۴۸:۱۶
کد خبر: ۴۱۷۵۰۱
۲۵ تن محموله قاچاق سیمان در گمرک باشماق کشف و ضبط شد
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : ماموران گمرک باشماق در استان کردستان موفق به کشف و ضبط یک محموله 25 تنی سیمان قاچاق ترانزیتی به ارزش پنج میلیارد ریال شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی گمرگ ایران، این محموله از مرز دوغارون در استان خراسان رضوی وارد کشور گردیده و تحت عنوان گردو با پوست به وزن 30 تن و با سند ترانزیتی شماره 448983 به گمرگ اظهار شده بود که پس از ترخیص و خروج از گمرگ مزبور، 25 تن از گردوها در طول مسیر تخلیه و به طرز ماهرانه‌ای معادل همین مقدار گردو، سیمان جایگزین آن شده بود.

براساس این گزارش قرار بود این محموله از مرز باشماق به عراق ارسال شود که با هوشیاری و دقت مأموران حراست و همکاری سرویس ترانزیت گمرگ باشماق کشف و توقیف شد.

این گزارش می‌افزاید: مأموران گمرگ باشماق پس از ورود کانتینر حامل کالای تزانزیت خارجی به این گمرک به آن مشکوک شده و کانتینر را به مسیر ایکس‌ری (x-Ray) کامیونی هدایت کردند و ضمن پرتونگاری متوجه شدند که کالای داخل کانتینر با سند اظهارشده مغایرت دارد و معلوم شد که در قسمت جلوی کانتینر حدود 5 تن گردو قرار داده شده و مابقی با حدود 25 تن سیمان پر شده است.

این گزارش حاکی است ارزش این محموله 5 میلیارد ریال تعیین و پرونده متشکله در این زمینه جهت انجام مراحل قانونی به مرجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

شایان ذکر است که ظرف‌ ماه‌های گذشته مأوران گمرگ باشماق کشفیات مختلفی داشته‌اند و با استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری (x-Ray) این مرز را برای قاچاقچیان ناامن ساخته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز