تمایل لوک اویل روسیه برای ورود به بلوک نفتی اناران

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۳:۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۱۸۶۵۱
تمایل لوک اویل روسیه برای ورود به بلوک نفتی اناران
رئیس شرکت لوک اویل گفت، به دنبال لغو تحریم ها، این شرکت به صورت جدی در حال ورود مجدد به بازار انرژی ایران از جمله بلوک نفتی اناران است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ واگیت آلکپاروف، رئیس شرکت لوک اویل گفت، به دنبال لغو تحریم ها، این شرکت به صورت جدی در حال ورود مجدد به بازار انرژی ایران است.

رئیس لوک اویل نسبت به صادرات نفت و گاز ایران در آینده نزدیک و تا سپتامبر یا اکتبر ابراز علاقمندی کرد.

وی با اشاره به ضرورت تصویب قانونی در روسیه که اجازه سرمایه گذاری در پروژه های ایرانی را بدهد گفت: «بر اساس اطلاعات من، روی اکثر موضوعات توافق شده، اما برخی جزئیات هنوز باقی مانده است. اما قاعده این است که آن جزئیات کوچک همواره مشکلات پنهان هستند.»

الکپاروف معتقد است لوک اویل ممکن است «پروژه های اکتشافی و پروژه هایی را که مستلزم نوسازی هستند» را در ایران دنبال کند. وی ابراز اطمینان کرد که شرکت لوک اویل می تواند در از سر گیری پروژه تعلیق شده اناران با شرکت استات اویل نروژ همکاری نماید. لوک اویل در سال 2010 با اشاره به تحریم های آمریکا از این طرح خارج شد. پروژه اناران شامل 4 سایت است که مجموعا دارای 2 میلیارد بشکه ذخایر نفتی است.

وی اعلام کرد: «قراردادهای بیع متقابل سابق امروز غیرقابل قبول هستند زیرا آنها سرمایه گذاران را تحریک نمی کنند و به آنها اجازه نمی دهند که ریسک های قابل قبولی را که ما معمولا در قراردادهای سهم بری از تولید وارد آنها می شویم را بپذیریم.»

تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه لغو شد. از آن زمان دولت حسن روحانی تلاش کرده روابط تجاری با کشورهایی نظیر روسیه را از سر بگیرد تا صنعت نفت خود را از طریق شرکت های بزرگ نفتی احیا نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز