نخستین محموله ال پی جی ایران مردادماه تحویل اندونزی می شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۴:۲۶:۵۱
کد خبر: ۴۱۸۶۷۲
نخستین محموله ال پی جی ایران مردادماه تحویل اندونزی می شود
نخستین محموله ٤٤ هزار تنی گاز مایع ایران ماه اوت (مردادماه) تحویل شرکت دولتی نفت اندونزی(پرتامینا) می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پس از امضای اخیر قرارداد یکساله و قابل تمدید میان شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) و شرکت ملی نفت ایران، اندونزی قرار است نخستین محموله ٤٤ هزار تنی گاز مایع را در ماه اوت (مرداد ماه) از ایران تحویل بگیرد.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت:  شرکت دولتی نفت (پرتامینا) به طور معمول به دنبال واردات محموله های مخلوط گازی پروپان و بوتان است و در این قرارداد، میزان مخلوط گاز براساس فاکتورهای زمان و دسترسی پذیری بر عهده شرکت ملی نفت ایران است. بنابراین محموله می تواند شامل ٣٣ هزار تن پروپان و ١١ هزار تن بوتان و یا بالعکس باشد.

بنابر اظهارات این منبع، اندونزی برای قراردادهای بین دولتی خرید گاز مایع برای تحویل روی عرشه به دنبال تخفیف ١٥ تا ٢٠ دلاری در هر تن نسبت به قیمت شرکت آرامکوی عربستان بود.

این منبع اضافه کرد: ما منتظریم ایران این محموله ها را به پرتامینا تحویل دهد، تمام مسایل تجاری انجام شده است و انتظار می رود نخستین محموله در ماه اوت (مرداد) ارسال شود.

به گفته این منبع پلاتس، پرتامینا نیاز به قراردادهای جدید خرید گاز مایع دارد، زیرا قراردادهای فعلی کفاف تقاضای در حال رشد سوخت این کشور را نمی دهد.

همچنین قرارداد ١٠ ساله پرتامینا  با شرکت بین المللی پترو دک سال ٢٠١٨ به پایان خواهد رسید. حجم قرارداد اندونزی در سال جاری میلادی مانند پارسال با این شرکت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن بود.

این منبع گفت: پرتامینا پیش از اتمام قراردادش با پترو دک قصد دارد مناقصه ای با حضور شرکتهای مختلف برگزار کند و احتمال دارد مدت قراردادهای آینده بین یک تا سه سال باشد، این تصمیم با در نظر گرفتن تعداد بیشتر عرضه کنندگان و پایین تر آمدن قیمتها در سال گذشته اتخاذ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز