به دنبال آزادسازی ساختمان فرمانداری صورت گرفت؛

فلوجه درآستانه آزادی کامل از دست داعش

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۴:۴۸:۵۲
کد خبر: ۴۱۸۶۸۴
فلوجه درآستانه آزادی کامل از دست داعش
به دنبال آزادسازی ساختمان فرمانداری و ده‌ها ساختمان اداری دیگر در فلوجه عراق، و پیشروی گسترده امروز(جمعه) نیروهای عراقی ، شهر فلوجه پس از حدود دو سال و نیم اشغال در آستانه آزاد سازی کامل قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نیروهای مشترک عراقی امروز همچنین بیمارستان، ساختمان های مخابرات، اطلاعات، مراکز پلیس و امنیتی، ادارات آب و برق و سایر واحدهای دولتی شهر فلوجه و همچنین بیمارستان این شهراز اشغال تروریست های داعش آزاد و پس از خنثی سازی تله های انفجاری کارگذاشته شده توسط داعش ، نیروهای عراقی درآن مستقر شده اند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق هم اعلام کرد که مناطق عمومی و مسکونی از جمله حی النزال و العرسان ، الاندلس ، السرای و المقبره از وجود تروریست های داعش پاکسازی شده و نبرد در مناطق باقیمانده با تروریست های داعش همچنان ادامه دارد.

درهمین حال فرماندهی عملیات بغداد گزارش کرد که بزرگراه منتهی به فلوجه هم از پاکسازی و به طور کامل دراختیار نیروهای مشترک عراقی قرار گرفته است.

فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار معروف به شهر مسجدها در ۶۹ کیلومتری غرب بغداد، در ژانویه ۲۰۱۴ میلادی (دی ماه ۹۲)، به طور کامل به اشغال تروریست‌های داعش در آمد.

فلوجه نخستین شهر عراق بود که داعش آن را اشغال کرد. در مورد سقوط این شهر حرف و سخن بسیار است و گفته می شود داعش با همدستی و خیانت برخی عناصر باقی مانده از رژیم بعثی و افراد دارای گرایش‌های تکفیری این شهر را اشغال کرد.

عملیات آزادسازی فلوجه با مشارکت نیروهای امنیتی عراق، عشایر اهل سنت و نیروهای بسیج مردمی یا همان «الحشد الشعبی» از اوایل خرداد ماه آغاز شده و طی کمتر از یکماه این نیروها به دستاوردهای مهمی دست یافتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز