استاندارکرمانشاه:

حل معضل بیکاری اولین موضوع استان با رئیس جمهور خواهد بود

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۱:۱۷
کد خبر: ۴۱۹۸۸۵
حل معضل بیکاری اولین موضوع استان با رئیس جمهور خواهد بود
استاندار کرمانشاه گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان اولین مسئله و موضوعی که با ایشان مطرح خواهد شد ارائه طرح و برنامه ای برای حل معضل بیکاری استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، دکتر اسداله رازانی در جلسه ایجاد هماهنگی و آمادگی لازم برای برگزاری مطلوب سفر رئیس جمهور به استان که با حضور معاونین استانداری، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین جمعی از افراد صاحب نظر در بخش های اجرایی در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،  افزود: این جلسه به منظور آمادگی بیشتر برای استفاده مفیدتر و موثرتر از سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته اول یا نهایتاً هفته دوم پس از ماه مبارک رمضان به استان صورت می گیرد، تشکیل شده است.

وی بیان داشت: اکیپ اصلی نهاد ریاست جمهوری بزودی در استان مستقر خواهد شد و امیدواریم با هماهنگی و همکاری بیشتر با تمامی افراد صاحب نظر بتوانیم دستاوردهای خوب و اثربخشی را برای استان در این سفر کسب نمائیم.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان مهمترین مسائل استان خدمت ایشان مطرح خواهد شد لذا باید تلاش نمائیم با همفکری و همراهی بیشتر کرمانشاه از امتیازات و اعتبارات بیشتری برای استان که روند توسعه ای و حل مشکلات سریعتر استان را به همراه دارد، بهره مند شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سفر رئیس جمهور نسبت به سفرهای دولت های گذشته تفاوت هایی دارد، تصریح کرد: دکتر روحانی در سفرها به استان ها تلاش دارند که موافقت ها و دستاوردهای سفر محدود اما موثر باشد و این سفرها در سه بخش 1_ به اتمام رساندن پروژه های مشکل دار با ترزیق و تقویت اعتبار 2_ تقویت اعتبارات ملی استانی با هدف تسریع در به اتمام رساندن پروژه ها 3_ موافقت با اجرای پروژه های ملی جدید که در اجرای این پروژه ها تحولات و اتفاقات جدیدی برای استان ها رخ دهد، تقسیم می شوند.

دکتر رازانی ادامه داد: دولت یازدهم با همکاری بخش خصوصی اصرار دارد که پروژه ها و طرح هایی را که سالیان سال اجرای آنها به کندی صورت می گیرد به اتمام برساند لذا در سفر به استان ها تلاش خواهد شد که پروژه های جدید محدود اما موثر برای استان ها لحاظ نمایند بنابراین باید تلاش نمائیم که امتیازات و توافقاتی به منظور اجرای پروژه هایی خاص و کلیدی که در تحولات استان نقش موثری ایفا نماید، کسب نمائیم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه طی چندین جلسه و کار کارشناسی با نگاه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان، اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار و همچنین حل مشکلات بر سر راه اجرای پروژه های نیمه تمام در سفر رئیس جمهور به استان در نظر گرفته ایم و در این سفر تلاش خواهیم کرد که مهمترین معضل استان یعنی بیکاری به عنوان اولین خواست و موضوع استان مطرح شود و اولین صحبت ما با دولت معطوف به حل یا کم کردن مشکل بیکاری خواهد بود به نحوی بتوانیم فاصله نرخ بیکاری از استان را که از میانگین کشوری حدود 8 درصد بیشتر است، کم نمائیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه اجرا و به بهره رسیدن چندین طرح بزرگ بطور مثال راه آهن غرب بر روند کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار خواهد بود اما برای حل معضل بیکاری در سفر رئیس جمهور بصورت جداگانه طرح و برنامه مدون ارائه خواهیم کرد تا نرخ بالای بیکاری استان که دومین رتبه بیکاری کشور است، به صورت ویژه نگاه شود و برای حل آن اعتبارات و تسهیلات لازم دریافت شود تا نرخ بیکاری در استان به میانگین و متوسط کشوری کاهش پیدا کند.

دکتر رازانی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه 140 هزار بیکار در استان وجود دارد و نرخ بیکاری استان 8 درصد بیشتر از میانگین کشوری است بنابراین حدود 65 هزار بیکاری مازاد در استان نسبت به میانگین کشوری وجود دارد لذا در ارائه طرح کاهش نرخ بیکاری در حضور هیأت دولت تلاش خواهیم کرد که این واقعیت ها منعکس شود و اقدام موثری برای کاهش و کم کردن این فاصله صورت گیرد بنابراین مسئله اول ما در سفر رئیس جمهور در نظر گرفتن راه حلی برای حل معضل بیکاری خواهد بود.

وی دومین موضوع اولویت دار برای طرح در سفر رئیس جمهور به استان، موضوع مطرح کردن منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد اقتصادی برشمرد و گفت: با اجرای این کار اقتصاد رونق خواهد گرفت و خوشبختانه معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان موافقت خود را با این طرح اعلام کردند اما اجرای آن بستگی به موافقت نهایی رئیس جمهور دارد.

وی خواسته بعدی استان در سفر رئیس جمهور به استان را طرح راه آهن غرب اعلام کرد و افزود: راه آهن غرب کشور از ملایر تا کرمانشاه امسال به بهره برداری خواهد رسید اما تسریع در اجرای راه آهن کرمانشاه به خسروی به عنوان خواسته جدی استان در سفر هئیت دولت به استان مطرح خواهد شد زیرا این طرح از استراتژیک ترین طرح های ریلی در کل کشور خواهد بود و همچنین در این سفر اجرای بزرگراه ها از جمله بزرگراه کرمانشاه به خرم آباد به عنوان کریدور غرب و جنوب غرب مطرح خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین در این سفر سامانه سرسیری استان به عنوان یکی از 10 خواسته استان مطرح خواهد شد و با اجرای آن وزارت نیرو موافق است اما نظر هیأت دولت هم الزامی است.

دکتر رازانی اظهار داشت: همچنین اجرای کریدور گردشگری کرمانشاه تا بیستون را در این سفر مطرح خواهیم کرد و با توجه به موافقت مقام معظم رهبری در سفر به استان جهت عقب نشینی نهادهای نظامی و انتظامی در مسیر، تلاش خواهیم کرد که این طرح نیز برای استان به تصویب برسد که یک فرصت و استعداد مهم را برای توسعه گردشگری در استان فراهم خواهد ساخت.

وی تصویب ارتقای وضعیت فرودگاه کرمانشاه را به سمت دوبانده شدن و دارای باند اصظراری و اصلی از جمله طرح هایی عنوان کرد که در سفر رئیس جمهور به استان جهت تصویب مطرح خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد شهرک صنعتی زاگرس و توسعه شهرک های گلخانه ای نیز در این سفر مطرح خواهد شد.

دکتر رازانی بیان داشت: همچنین موضوع حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه و چندین شهر استان را نیز در این سفر مطرح خواهیم کرد.

وی در پایان افزود:برای استفاده بهتر از این سفر جهت حل مشکلات اساسی استان نیاز به همفکری و همکاری سایر افراد صاحب نظر و فکر داریم که بدون تردید با همفکری و همکاری ظرفیت های جدیدی برای  توسعه بیشتر استان در بخش های مختلف رقم خواهد خورد.

در این جلسه افراد صاحب نظر و مدیران دستگاه های اجرایی در استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای برنامه های سفر رئیس جمهور به استان پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز