عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

احزاب می‌توانند حقانیت دولت را اثبات کنند/ نباید با اغراق به مشکلات کشور نگاه کرد

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۹:۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۲۱۰۴۳
احزاب می‌توانند حقانیت دولت را اثبات کنند/ نباید با اغراق به مشکلات کشور نگاه کرد
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: نباید با دید اعزاق آمیز به معضلات کشور نگاه کرد، زیرا باعث جهت‌گیری و دلسردی می شود.

رحیم ابوالحسنی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا درباره نقش احزاب و گروهای سیاسی در کمک رسانی به دولت عنوان کرد: احزاب به چندین طریق می‌توانند به دولت کمک کنند، اما نکته قابل تامل این است که این افراد دلسوزانه به  مردم و مشکلات آنان نگاه کنند.

وی ادامه داد: احزاب باید مطالبات جامعه را الویت بندی کنند و به صورت واقع بینانه در اختیار دولت قرار دهند. به نظرمن، نباید با دید اعزاق آمیز به معضلات  کشور نگاه کرد، زیرا باعث جهت گیری و دلسردی می شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: احزاب می توانند در اثبات حقانیت دولت در نزد افکار عمومی به دولت کمک و یاری برسانند. همچنین گروه های سیاسی می توانند از دولت دفاع کرده و در کنار آن مشکلات و معضلات را بازگو کنند .

وی اضافه کرد: احزاب و گروهای سیاسی می توانند در شناخت مسائل، حل، تدوین و ارئه راهکار به دولت نقش مثتبی داشته و در واقع بازوی اجرایی دولت باشند.

وی ادامه داد: جریان های سیاسی نباید موضع گیری نامناسب علیه دولت داشته باشند و انتقاد های تندی را به دولت روا دارند، بلکه باید با یکدیگر تعامل داشته و برای رفع موانعی که در کشور وجود دارد، همکاری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احزاب برای یاری رساندن به دولت می توانند به اجماع برسند، گفت : احزاب می توانند یک گفتمان مشترک ایجاد کنند و بر اساس آن در قالب شورای هماهنگی با هم تعامل و تبادل داشته باشند تا به نقطه نظرات مشترک برسند.

این عضو شورای مرکزی اعتماد ملی با بیان اینکه احزاب آن طور که باید در ادبیات سیاسی کشور جای ندارند، گفت: دولت باید احزاب را تقویت کند. همچنین سه سال از عمر دولت یازدهم گذشته و زمان آن رسیده قانون انتخابات تنظیم شود تا احزاب به حقی که از آنها ضایع شده، برسند.

وی با یادآوری اینکه احزاب در هیچ دوره ای نتواستند یارگیری درستی داشته باشند، گفت: احزاب هیچگاه آن طور که باید از نیروهای نخبه و کار آمد دعوت به کار نکرده اند. یادمان نرود افکار عمومی به خوبی این امر را درک می کند و متوجه خواهد شد که احزاب هیچ نقشی در انتخابات ندارند.

وی گفت: با توجه به قانون فعلی در کشور احزاب در یکسال باقی مانده در زمان انتخابات می توانند فعالیت خود را آغاز و کاندیدا معرفی می کنند که برخی از آنان نیز رد صلاحیت می شوند. حزبی که نتواند در انتخابات نامزدهای خودش را معرفی و راهی مجلس کند به معنای واقعی حزب نیست و فعالیت های آنها معنی پیدا نمی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت اگر می خواهد احزاب در اداره کشور نقش داشته و به دولت کمک کند، باید در اولین قدم قانون انتخابات را اصلاح کند تا نقش حزب و فعالیت آنها مشخص شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز