انتقال ٧,٦ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه ١ عملیات

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۱
کد خبر: ۴۲۱۱۰۰
انتقال ٧,٦ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه ١ عملیات
حجم انتقال گاز منطقه یک عملیات انتقال گاز در دوماه امسال با پنج درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به هفت میلیارد و ٦٣٠ میلیون مترمکعب رسید.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نجف بلالی مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز گفت: میزان گاز ارسالی از خط لوله اول سراسری در دوماه امسال بیش از ١,٣ میلیارد مترمکعب بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ١٢ درصدی بوده است.
 
وی در ادامه به نشت یابی خطوط لوله منطقه اشاره کرد و گفت: میزان نشت یابی انجام شده بر روی خطوط لوله منطقه در دو ماه امسال، ٥٠٠ کیلومتر بوده که این روند تداوم دارد.
 
به گفته مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز، در بازه زمانی یادشده افزون بر عملیات نشت یابی، ١٠٠ کیلومتر از خطوط لوله سطح منطقه نیز پیگرانی شده است.
 
بلالی یادآور شد: حجم تزریق گاز به میدانهای مناطق نفت خیز جنوب در دوماه امسال با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ٣,٦ میلیارد مترمکعب رسید.
 
وی با بیان این که افزایش حجم تزریق گاز به میدانهای نفتی از جمله سیاستهای اصلی شرکت ملی گاز ایران است، اظهار کرد: با تزریق این مقدار گاز به میدانهای مناطق نفت خیز جنوب طی دوماه امسال، یک رکورد جدید ثبت شده است. 
 
مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با اشاره به افزایش ١٠ درصدی میزان گاز تزریقی به میدانهای نفتی آغاجاری افزود: تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از ٢,٥ میلیارد مترمکعب گاز به این میدان نفتی تزریق شده است.
  
وی اعلام کرد: با توجه به سیاست گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر صیانت از چاهها و میدانهای نفتی و لزوم تزریق گاز بیشتر به این میدانها برای استحصال بیشتر نفت، این منطقه عملیاتی براساس اهداف و برنامه ریزیهای تعریف شده، حجم گاز تزریقی به میادین نفتی را افزایش داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز