همایش مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی؛

محمد مهدی زاهدی: مدیران باید در اقدامات خود شفافیت داشته باشند

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۱:۳۲:۵۳
کد خبر: ۴۲۱۱۸۸
محمد مهدی زاهدی: مدیران باید در اقدامات خود شفافیت داشته باشند
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همایش مدیران جهادی اقتصادی گفت:شفافیت در اقدامات، مسئولیت و پاسخگویی و تعیین اولویت‌های اقتصادی از ویژگی‌های مدیران جهادی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی زاهدی در همایش مدیران جهادی اقتصادی مقاومتی که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: سه مولفه علم، فرهنگ و اقتصاد روند پیشرفت یک کشور را نشان می‌دهد و اگر کشوری بخواهد در همه حوزه‌ها پیشرفت کند باید این سه عامل را همزمان در نظر بگیرد. اگرچه دشمن هم همین سه حوزه را نشانه گرفته اما مدیریت جهادی می‌تواند با اینها مقابله کند، همانطور که از اوایل انقلاب و شروع جنگ تحمیلی مدیریت جهادی توانست مقابل توطئه های دشمن بایستد و موفق از کار دربیاید.

وی افزود: البته ما هزینه‌های زیادی در این زمینه پرداخت کردیم، رخنه‌های فرهنگی فراوانی دیدیم و در حوزه اقتصادی شاهد خسارت‌های ناشی از جنگ و بعد از جنگ بودیم. همچنین برخی جریانات نفوذی در سیستم اقتصادی کشور انحرافی عمل کردند و در برخی موارد ضربه زدند اما روند و جریان کلی مدیریت جهادی کلان که توسط رهبری تنظیم شده بود در کشور حاکم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به مدیران دانا، معتقد، آشنا به توطئه‌های دشمن و برخوردار از توان مضاعف در کار و تلاش توجه می‌شود، ادامه داد: مدیران جهادی با برنامه و زمان‌بندی مشخص و تعیین اولویت‌ها و در صورت لزوم با طرح‌ها و لوایح انقلابی در حوزه اقتصاد مقاومتی مسیری که باید طی کنند را مشخص می‌کنند و در آن مسیر گام برمی‌دارند.

زاهدی با بیان اینکه مدیران جهادی باید با تعیین اولویت‌ها مسیر را مشخص کنند، ادامه داد: روحیه جهادی به معنی این است که کار را وظیفه خود بدانیم. این روحیه جهادی است که پارس جنوبی را به پیش می‌برد و آب را از خلیج فارس به داخل کشور منتقل می‌کند. برای چنین اقداماتی همت، تعهد و مدیریت جهادی لازم است تا کار جهادی هدفمند و دشمن‌شکن باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: زمانی که ما ماهواره مصباح را ساختیم برای پرتاب آن با مشکل مواجه بودیم اما اکنون تمام امکانات آن را خودمان می‌سازیم و جزو 6 کشور برتر هستیم که همه تجهیزات مورد نیاز ماهواره در داخل کشور ساخته می‌شود و این حاصل روحیه و مدیریت جهادی همراه با خودباوری و اعتماد به نفس است.

وی مبارزه با فساد اقتصادی، شفافیت در اقدامات، مسئولیت و پاسخگویی و تعیین اولویت‌های اقتصادی را از ویژگی‌های مدیران جهادی عنوان و خاطرنشان کرد: البته دستگاه‌های نظارتی هم باید انعطاف‌پذیر باشند و با مدیران جهادی سختگیرانه برخورد نکنند که جرأت، خلاقیت و نوآوری را از آنها بگیرند.

زاهدی با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از طرح‌های کلان، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم اقتصاد دانش‌بنیان را حاکم کنیم این امر بدون توجه به سیاست‌های کلان امکان‌پذیر نیست. قرار بود در پایان برنامه پنجم بودجه پژوهشی کشور به 3 درصد برسد اما تا پایان سال گذشته این رقم به نیم درصد هم نرسید. ما باید بودجه پژوهشی را به سطحی که قانون پیش‌بینی کرده برسانیم و البته توجه کنیم که خروجی این امر باید رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با تأکید بر لزوم توجه به آمایش سرزمین در آموزش عالی، اظهار کرد: ما باید رشته‌های دانشگاهی را کارآفرین و مهارت‌محور کنیم تا دانشگاه‌های ما مولد و اشتغالزا باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز