کارگران امروز در فرانسه راهپیمایی می کنند

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۰:۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۱۶۵۴
کارگران امروز در فرانسه راهپیمایی می کنند
اتحادیه‌های کارگری اجازه یافته‌اند روز پنجشنبه در پاریس راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی و بین الملل خبرگزاری برنا؛ فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه صنفی «ث ژ ت» فرانسه روز چهارشنبه پس از نشست اضطراری با دولت اعلام کرد اتحادیه های کارگری اجازه یافته اند روز پنجشنبه در پاریس پایتخت این کشور راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.

این تصمیم ظاهرا ممنوعیت قبلی برگزاری این تظاهرات را که اداره پلیس فرانسه اعلام کرده بود، لغو می کند.

دو تن از روسای اتحادیه های کارگری فرانسه با هدف لغو ممنوعیت برگزاری تظاهرات روز پنجشنبه با وزیر کشور دیدار کردند.

تصمیم اداره پلیس پاریس مبنی بر ممنوعیت برگزاری تظاهرات روز پنجشنبه خشم اتحادیه های کارگری را برانگیخت.

فیلیپ مارتینز رئیس کنفدراسیون عمومی کار و ژان کلود مایی رئیس اتحادیه نیروهای کارگری به دیدار برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه رفته بودند.

این درحالی است که شبکه فرانس 24 اعلام کرد تظاهرات روز پنج شنبه اتحادیه ها در پاریس در مسیری کوتاه برگزار خواهد شد. به نظر می رسد در نهایت وزیر کشور فرانسه از موضع خود عقب نشینی کرد. تظاهرات روز پنج شنبه اتحادیه های کارگری فرانسه و مخالفان اصلاح  قانون کار پنجشنبه در مسیری کوتاه برگزار خواهد شد.

وزیر کشور فرانسه این مسیر را پیشنهاد داده است.

فیلیپ مارتینز رئیس کنفدراسیون عمومی کار در این باره گفت دولت فرانسه با ممنوع اعلام کردن برگزاری تظاهرات روز سه شنبه بار دیگر تمایل خود را برای جلوگیری از جنبش های اجتماعی نشان داد. این تصمیم نقض شدید آزادی های بنیادین است که قانون اساسی آن را تضمین می کند.

سازمان دهندگان تظاهرات همچنان بر تمایل خود برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید دارند. پس از مذاکرات تنگاتنگ با وزیر کشور، اتحادیه های کارگری و جوانان حق تظاهرات در پاریس را در روز بیست و سوم ژوئن در مسیر پیشنهادی وزیر کشور به دست آوردند.

وزیر کشور فرانسه تاکید کرد در تظاهرات روز پنجشنبه اتحادیه ها هیچ گونه خشونتی تحمل نخواهد شد.

برنار کازنوو در نشستی خبری اعلام کرد در مورد تظاهرات روز پنجشنبه اتحادیه ها مذاکرات برای ایمن سازی دیگر راهپیمایی های پیش بینی شده در نظر گرفته شده است. من از سازمان دهندگان تظاهرات می خواهم مسئولیت پذیر باشند. هیچ گونه شورش و خشونتی تحمل نخواهد شد.

وی افزود: ما می توانیم اجازه مبارزات دموکراتیک در شرایط صلح آمیز و منطبق با اصول جمهوری را بدهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز