جاش ارنست:

کاخ سفید به بوئینگ اجازه معامله با ایران را صادر کرد

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۵:۴۷
کد خبر: ۴۲۱۷۶۰
کاخ سفید به بوئینگ اجازه معامله با ایران را صادر کرد
سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه درباره معامله ایران با شرکت هواپیمایی بوئینگ گفت: تنها پس از اینکه اطمینان یافتیم ایران به همکاری با سیستم‌های راستی آزمایی مستقل ادامه می‌دهد اجازه انجام این معامله را صادر کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به پرسشی درباره معامله ایران و بوئینگ گفت: نگرانی که دولت ایران داشت این بود که ناوگان هواپیمایی تجاری و هواپیمایی مسافربری به شدت در حال کهنه شدن بودند و این موضوع باعث ایجاد وضعیتی نسبتا غیر ایمن در ایران می‌شد.

وی در ادامه مدعی شد که این موضوع نمونه خوبی است از اینکه چگونه تمایل ایران برای تعامل دوباره با جامعه بین‌المللی اهرمی را برای آمریکا و جامعه بین‌المللی فراهم آورد تا ایران را وادار کنند تا تعهدات جدی را در رابطه با برنامه هسته‌ای بپذیرد.

جاش ارنست اضافه کرد: این سودی است که ایران تنها پس از اینکه ما توانستیم به طور قطع و مستقلانه تائید کنیم که آن‌ها به محتوای توافق هسته‌ای پایبند بوده‌اند و آن‌ها رآکتور پلوتونیوم خود را سیمان کردند و هزاران سانتریفیوژ خود را باز کردند و ذخایر اورانیوم با غنای بالای خود را تا 98 درصد کاهش دادند به دست آورد.

جاش ارنست افزود: تنها پس از اینکه اطمینان یافتیم آن‌ها همه این اقدامات را انجام دادند و تنها پس از اینکه ما شاهد بودیم که آن‌ها به همکاری با سیستم‌های راستی‌آزمایی مستقل ادامه می‌دهند اجازه دادیم که این روند پیش برود.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با اشاره به تحریم‌های باقی‌مانده غیر هسته‌ای علیه ایران به دلیل برنامه‌های دفاعی ایران گفت: چیزی که تغییر نکرده تصمیم‌هایی است که به دلیل برنامه موشکی بالستیک ایران به جای خود باقی می‌ماند.

 

نظر شما