معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه بندر چابهار به ۱۰۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۳:۰۷:۲۵
کد خبر: ۴۲۱۸۱۲
توسعه بندر چابهار به ۱۰۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد
معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی گفت : ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار لازم است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ نورالدین علی‌آبادی معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی گفت : سازمان بنادر و دریانوردی 10 هزار میلیارد ریال برای توسعه حمل و نقل چابهار هزینه کرده و 20 هزار میلیارد ریال دیگر برای تجهیزات این بندر هزینه می‌کند.

وی افزود: 100 هزار میلیارد ریال در مجموع برای تکمیل فازهای طرح توسعه چابهار هزینه می‌شود تا کشتی‌های بزرگ شرایط پهلوگیری را در این بندر داشته باشند. 

وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل می‌تواند دروازه و کلید توسعه بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار شود. 

علی‌آبادی بیان کرد: هر منطقه‌ای که زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی آن براساس استانداردهای روز باشد به پیشرفت‌های لازم دست پیدا می‌کند.

عضو هیات عامل و معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 60 موج شکن در کشور در حال ساخت است که 6 موج شکن آن در سیستان و بلوچستان است.

علی آبادی با بیان اینکه در مجموع پنج هزار و 800 کیلومتر ساحل در ایران وجود دارد، افزود: تاکنون نتوانستیم به خوبی از نعمت خدادادی دریا استفاده لازم را ببریم.‌

بنابراین گزارش شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستان‌های نیک‌شهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. 

بندر‌ چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است؛ چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز