علی بیگدلی در گفت‌وگو با برنا:

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، بریتانیای کبیر دست به قتل بزند/ انگلیس در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار گرفت/ لجبازی تاریخی در بریتانیا شکل گرفت

۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۱۲:۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۲۲۰۲۷
هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، بریتانیای کبیر دست به قتل بزند/ انگلیس در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار گرفت/ لجبازی تاریخی در بریتانیا شکل گرفت
کارشناس روابط بین الملل گفت: انگلیس 10 الی 15 سال در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار گرفت و روی کار آمدن حزب کارگر باعث شد، انگلستان در غربت قرار بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی بیگدلی کارشناس روابط بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری در واکنش به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: طیف وسیعی از توده ها با تفکرات قرن نوزدهم در انگلستان زندگی می کنند که این افراد با افتخارات گذشته و تاریخی خود دست و پنجه نرم می کنند. این طیف از جامعه عموما به گذشته خود وابستگی دارند و بر این باورند که بریتانیا نباید خود را هم ردیف یونان قرار دهد. همچنین تفکر دیگری در انگلیس وجود دارد و آن این است که انگلستان در خاک اروپا قرار ندارد پس بنابراین نباید جزء اتحادیه اروپا باشد ، همچنین این افراد بر این باورند انگلستان تحت تاثیر فرانسه و آلمان قرار دارد و جایگاه این کشور در اتحادیه اروپا سوم است. همچنین تفکری دیگری وجود دارد و آن این است که با هجوم پناهجویان هویت این کشور از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: به نظر من یک لجبازی تاریخی در بریتانیا شکل گرفت. گروه هایی که دلبسته به قرن نوزدهم بریتانیا هستند، نمی توانند تحمل کنند که این کشور در اتحادیه اروپا در جایگاه سوم قرار بگیرد. اما هیچ کس تصور نمی کرد که بریتانیای کبیر دست به قتل بزند و یک اتفاق عجیب در این کشور رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سوال که چه حزبی پس از کامرون روی کار خواهد آمد گفت: به نظر من، پس از دیوید کامرون حزب کارگر روی کار خواهد آمد. اما نکته قابل تأمل این است که این حزب تمایلی با ارتباط با آمریکا ندارد، بنابراین انگلیس وارد چالش اساسی در حوزه سیاسی و اقتصادی خواهد شد و قطعا این اتفاق به نفع فرانسه و آلمان خواهد بود.

وی درباره آینده سیاسی بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا گفت: انگلیس 10 الی 15 سال در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار گرفت و روی کار آمدن حزب کارگر باعث می شود انگلستان در غربت قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز