میانگین رشد گردشگری ایران سه برابر میانگین جهانی

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۹:۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۲۲۲۱۷
میانگین رشد گردشگری ایران سه برابر میانگین جهانی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد سه برابری گردشگری ایران در برابر میانگین رشد جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود سلطانی فر در آیین رونمایی از طرح تفریحی، فرهنگی، گردشگری، تجاری و ورزشی قشم در سالن مرکز مناطق آزاد کشور در تهران گفت: براساس رویکرد دولت تدبیر و امید و تعامل با کشورهای خارجی و ورود گردشگران به کشورمان افزایش چشمگیری داشته است. 
وی افزود: رشد سرمایه گذاری خارجی طی سال های 2013 و 2014 در دنیا 4.6 درصد که این رقم در بخش اروپایی به سه درصد و در ایران به 12 درصد رسیده است که نشان از رشد میانگین 3 درصدی گردشگران دارد. 
به گفته معاون رییس جمهور، قشم باید سهم درآمدی اش از حوزه صنعت گردشگری را با توجه به ظرفیت های فراوان افزایش دهد.
وی با اعلام اینکه اگر حوزه نفت، گاز و انرژی سیاست اصلی فعالیت های قشم باشد، می توان با استفاده از فرصت های گردشگری، روند فعالیت های این منطقه را نیز ارتقا داد.
به گفته رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قشم از 22 کشور جهان بزرگار است اما ماکیو که یک پنجاهم جزیره قشم است به عنوان یکی از چهار ببر اقتصادی آسیا بهترین درآمد را از بخش گردشگری جذب می کند.
سلطاتی فر ادامه داد: بسیاری از سازمان های بین المللی و نشریات گردشگری جهان سال 2016  را برای ایران در بخش گردشگری بسیار پراهمیت مطرح کرده اند و ما می توانیم در پنج حوزه گردشگری فرهنگی - تاریخی، طبیعی، مذهبی - زیارتی، سلامت و گردشگری وقایع، حوادث، همایش ها و رویدادها درآمدزایی مناسبی داشته باشیم.
وی همچنین یادآور شد: امنیت بسیار عالی، پایدار و باثباتی که به همت نیروهای پرتلاش در سرتاسر میهن حاکم شده است نیز از دیگر امتیازات توجه گردشگران برای سفر به ایران می باشد.
معاون رییس جمهور اظهار کرد: طی دو سال گذشته شمار زیادی از گردشگران اروپایی با صرف هزینه بیستر و از طریق سفر ریلی در کنار گردشگرانی که توسط ایرلاین های مختلف به کشورمان سفر می کنند از نقاط گردشگری ایران بازدید کرده اند.
به گفته وی، مصاحبه های گردشگران خارجی با نشریات و شبکه های تلویزیونی خود که از ایران به عنوان یک کشور با ثبات، دارای تاریخ کهن با ویژگی های منحصر به فرد اخلاقی و گردشگری یاد می کنند یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات برای نظام جمهوری اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، ابجاد فضای چند منظوره در قشم با اعتباری بین 36 تا 30 هزار میلیارد ریال را نشانه خوبی برای پیشرفت این جزیره دانست.
سلطانی فر ادامه داد: در چهار ساله دوم دولت تدبیر و امید بخش صنعت گردشگری در کل کشور از جمله قشم  می توانند در ردیف مناطق مهم درآمد زای دنیا قرار گیرند. 
وی گفت در حال حاضر سهم ما از محل درآمدهای حوزه گردشگری جهان به نیم درصد می رسد اما با در اختیار داشتن ظرفیت های مناسب در تلاشیم آن را به دو درصد درآمد جهانی این صنعت و بیشتر از آن برسانیم.
معاون رییس جمهور معتقد است در قشم باید از نعمت دریا با ایجاد ورزش های مفرح دریایی و ساخت پلاژهای متعدد با جذب سرمایه گذاران، شرایط سفر به این جزیره از حالت خرید کالا به مسیر گردشگری با ماندگاری بالا تغییر یابد.

طرح جامع تفریحی، گردشگری، فرهنگی تجاری و اقامتی قشم در زمینی به مساحت 62 هکتار (فاز اول 47 هکتار و فاز دوم به عنوان طرح توسعه 15 هکتار) روز پنجشنبه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا مومنی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رضا باقری نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم و چند تن از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی مناطق آزاد کشور در تهران رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز