رویترز خبر داد:

جو بایدن: آمریکا ترجیح می داد انگلیس در اتحادیه اروپا بماند

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۰:۰۰:۵۹
کد خبر: ۴۲۲۲۶۸
جو بایدن: آمریکا ترجیح می داد انگلیس در اتحادیه اروپا بماند
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: واشنگتن ترجیح می داد که مردم بریتانیا در این همه پرسی به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا رای دهند

به گزارش گروه سیاست خارجی و بین الملل خبرگزاری برنا،جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به نتایج همه پرسی بریتانیا نتوانست نارضایتی خود را مخفی کند و گفت: واشنگتن ترجیح می داد که مردم بریتانیا در این همه پرسی به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا رای دهند ولی واشنگتن به نتایج این همه پرسی احترام می گذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: من باید بگویم که ما انتظار یک نتیجه متفاوت را داشتیم. ما یک نتیجه متفاوت را ترجیح می دادیم ولی آمریکا یک دوستی دیرینه با پادشاهی متحد دارد. ما کاملا به تصمیمی که مردم بریتانیا گرفته‌اند، احترام می‌گذاریم.

تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر را مجبور به استعفا کرده است. این بزرگترین چالش برای پروژه اروپایی به شمار می رود.

تصمیم مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا یک شکست بزرگ نیز برای باراک اوباما به شمار می رود. وی به درخواست کامرون به لندن سفر کرد تا از مردم بریتانیا بخواهد به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رای بدهند.

اوباما گفت: دخالت من در رقابت‌های همه پرسی بریتانیا کاملا منطقی بوده است چرا که 2 کشور روابط دیرینه ویژه و خاصی داشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز