رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:

نقش بی بدیل شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی وتشکیل ساختار قضایی کشور

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۲:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۲۹۴۰
نقش بی بدیل شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی وتشکیل ساختار قضایی کشور
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی وتشکیل ساختار قضائی کشور بی بدیل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: طبق فرمایشات امام خمینی(ره):"قوه قضائیه در تامین سعادت وسلامت جامعه نقش بسیار مهم وموثری دارد."

یدالله موحد در ویژه‌برنامه یاد یاران به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 نفر از یاران امام و انقلاب و گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: آینده نگری وبرنامه ریزی برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ویژه گی های بارز شهید بهشتی بود.

وی گفت:سال‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سال‌های سرنوشت‌سازی برای ملت و نظام اسلامی ایران بود، زیرا ساختارهای کشور باید شکل می‌گرفت.

وی بیان داشت: ساختارهای سیاسی کشور با تدوین قانون اساسی شکل گرفت و مدون شد در حالی که نقش بعضی از شخصیت‌ها از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بسیار برجسته بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: نقش شهید بهشتی آن قدر در شکل‌گیری ساختارهای سیاسی کشور موثر بود که امام خمینی(ره) در جمله‌ای رسا و گویا در وصف شهید بهشتی فرمود «شهید بهشتی یک ملت بود، برای ملت ما».

موحد از شهید بهشتی به عنوان شاگرد امام خمینی(ره) یاد کرد و بیان داشت: تدوین قانون اساسی از خدمت‌های ماندگار شهید بهشتی است که ما امروز ثمرات آن را می‌بینیم.

وی همچنین تمامیت نظام را وابسته به تمامیت قوه قضاییه دانست و ابراز داشت: شهید بهشتی دارای تمام فضیلت‌ها برای تدوین قانون اساسی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز