در نشست علمی روز قدس، زندگی مسئولانه؛

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران: امنیت رژیم صهیونیستی را نشانه گرفته ایم

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۱:۵۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۲۹۴۸
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران: امنیت رژیم صهیونیستی را نشانه گرفته ایم
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، گفت: رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی امنیت در سرزمین‌های اشغالی توطئه‌ها و سیاست‌های مختلفی را پایه‌ریزی کرده است، از جمله عادی کردن روابط با برخی کشورهای مهم عربی و ترکیه اما نتوانسته است به امنیت و ثبات مورد نظرش دست بیابد و ما همین مسأله را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ناصر ابوشریف در نشست عملی «روز قدس، زندگی مسئولانه»، گفت: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت گسترده جهانی همچنان از بحران بی‌ثباتی و ناامنی در داخل سرزمین‌های اشغالی رنج می‌برد و به همین دلیل خشونت بر علیه مردم فلسطین را افزایش داده است.

وی برگزاری کنفرانس‌های متعدد امنیتی، عادی کردن روابط با برخی کشورهای مهم عربی، دشمن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، سیطره بر جنبش‌های مقاومت اسلامی و پایان دادن به منازعاتش با ترکیه را از نشانه‌های تداوم ناامنی و بی‌ثباتی رژیم صهیونیستی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این‌که مقام معظم رهبری گفته‌اند این رژیم جعلی طی 25 سال اینده نابود خواهد شد، سخن دقیقی است. تمام دیوانه‌هایی نظیر جبهه النصره و داعش اگر روزی رویکرد خود را به سمت رژیم صهیونیستی تغییر دهند، این رژیم جعلی بیش از چند روز نمی‌تواند دوام بیاورد. این گروه‌ها تجربه 6 سال جنگ در منطقه را اندوخته‌اند که این تجربیات از تجربیات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مراتب ارزنده‌تر و کاربردی‌تر است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، تاکید کرد: اگر امت اسلامی با هم متحد شوند، رژیم صهیونیستی به صورت خودکار نابود خواهد شد و اصلاً نیازی به اقدام علیه این رژیم جعلی نخواهد بود.

وی افزود: با نگاه به پنج سال قبل و درگیری‌های حماس به جنبش مقاومت اسلامی، آزادسازی قدس و بیت‌المقدس به تدریج جای خود را بین امت اسلامی باز کرد اما با ایجاد حاشیه امن توسط غربی‌ها برای رژیم صهیونیستی از طریق بوجود آوردن داعش، افکار عمومی را از فلسطین منحرف کرده است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران به موضوع فلسطین با نگاه انسانی و قرآنی می‌نگرد و به آزادی‌خواهان و حامیان آنان کمک می‌رساند. این اقدام موجب شده است حتی برخی کشورهای اروپایی نیز در قالب NGO ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان حمایت‌ها و کمک‌های خوبی را به مردم فلسطین داشته باشند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس، وجه تمایز راهپیمایی روز قدس امسال با سال‌های قبل را محتوای پیام راهپیمایی امسال دانست و افزود: در قالب قطعنامه پایانی، سخنرانی‌ها و شعارهای روز جهانی قدس در تلاشیم نگاه افکار عمومی جهان را بار دیگر متوجه مردم مظلوم فلسطین و حامیان عربی رژیم جعلی صهیونیستی کنیم.

وی تأکید کرد: با آگاهی‌بخشی به مردم و افکار عمومی جهان قبح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را زیر سوال خواهیم برد.

سردار شریف با اشاره به انگیزه‌های نام‌گذاری روز جهانی قدس توسط بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، گفت: نامگذاری این روز یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. در مقطع انقلاب اسلامی بیش از سی سال از اشغال سرزمین‌های اشغالی می‌ذشت اما کشورهای اسلامی هیچ اقدام درخور توجهی انجام نداده بودند. علاوه بر آن استراتژی رژیم صهیونیستی این بود که مسأله فلسطین را مشمول مروز زمان کند و به فراموشی بسپارد. در این مقطع امام خمینی (ره) مسأله فلسطین را با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در صدر مهمترین مسائل جهان قرار داد و از آن سال مسأله فلسطین در رسانه‌های معتبر منطقه‌ای و بین‌المللی زنده نگهداشته شده است و این حداقل بهره‌ای است که از این نام‌گذاری حاصل شده است.

وی انقلاب اسلامی و تغییر نگاه ایران به مسأله مقاومت اسلامی را موجب تغییرات اساسی در معادلات منطقه دانست و افزود: این گفتمان جدید همزمان با انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی و تعالیم پیامبر اعظم جایگاه ویژه‌ای نزد ملت ایران یافت و به تبع این تأثیر، آثارش بر امت اسلام نیز مشهود شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز