جلسه بررسی حقوق‌های غیرمتعارف و روش‌های مقابله با سوءاستفاده‌ها با حضور لاریجانی

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۲:۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۲۲۹۶۶
جلسه بررسی حقوق‌های غیرمتعارف و روش‌های مقابله با سوءاستفاده‌ها با حضور لاریجانی
وضوع حقوق های غیرمتعارف و خلاءهای قانونی و اجرایی برای مقابله و برخورد با این پدیده در جلسه رییس مجلس شورای اسلامی و روسای دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها، کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس دیوان محاسبات، رییس مرکز پژوهش ها، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس، برای بررسی ریشه های حقوقی های غیرمتعارف برخی مدیران تشکیل داد.

در این جلسه، ابتدا رییس سازمان بازرسی کل کشور و رییس دیوان محاسبات آخرین گزارش خود را در این زمینه ارائه کردند و سپس کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش ها نیز برخی روش های سوء استفاده را مطرح کرد.

در این جلسه این موضوع مطرح شد که بعضی بانک ها و شرکت های دولتی از برخی مفاهیم قانونی برنامه پنج ساله توسعه سوء استفاده کرده و در مواردی نیز تخلفات آشکاری داشته اند گرچه تعداد موارد تخلف هنوز به طور دقیق مورد بازرسی قرار نگرفته که باید مشخص شود.

علاوه بر این نیاز به روشن شدن محدوده امر در قانون و همچنین برخورد با متخلفین و بازگشت اموال وجود دارد.

همچنین به رییس مرکز پژوهش های مجلس مأموریت داده شد تا با همکاری اعضای دیگر این جلسه هر چه سریع تر گزارش نهایی را همراه با راهکارهای قانونی ارائه دهند.

 

نظر شما