احمدی نژاد همچنان بلوف مفسدان اقتصادی را می زند؛

رژه سیاسی معجزه هزاره سوم روی خط فیش‌های حقوقی

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۰۵۹
رژه سیاسی معجزه هزاره سوم روی خط فیش‌های حقوقی
" اسامی مفسدان اقتصادی در جیبم است" این یکی از صدها عبارت معروف معجزه هزاره سوم است، رییس دولتی که منتقدانش او را "پدیده" نامیدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به عملکرد محمود احمدی نژاد نقدهای بسیاری وارد است اما او هر ضعفی داشته باشد رسانه را می شناسد و به تاثیر تبلیغات آگاه است همین است که حالا هم که سه سالی می‌شود  از ریاست دولت کنار رفته هر از چند گاهی مطبوعات را به تسخیر خویش در می آورد این روزها  هم در حال آماده شدن برای سخنرانی مراسم احیا در مسجد جامع نارمک است مراسمی که  حامیانش آن را ترتیب داده اند حامیانی که روزگاری نه چندان دور پاداش‌های میلیونی و سکه های طلا به جیبشان سرازیر می‌شد .

 پاداش‌هایی که سودش به   حلقه یاران احمدی نژاد  رسید و پس لرزه های اقتصادی اش میراثی شد از سوی رییس دولت نهم و دهم برای شیخ دیپلمات که ردای ریاست جمهوری پوشیده و عزمش جزم است تا  با فساد اقتصادی مبارزه کند.

حسن روحانی اما هر چند که در مسایل سیاست خارجی و اقتصادی خوب عمل کرده است ابزار رسانه ای قوی ندارد تا مثبت هایش را در بوق و کرنا کرده و منفی هایش را توجیه کنند. او خود سخنگوی خودش است و بار تبلیغات و رسانه را در سخنرانی هایش تنها  به دوش می‌کشد با این حال این روزها بیش از هر زمان دیگری پیگیر فیش های حقوقی و پاداش‌های چندین میلیونی است.

 پنج شنبه شب گذشته بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مراسم افطاری گفت:  "هرکس خلاف کرده باید برکنار شود" او همچنین از بازگشت 234 میلیون تومان حقوق نامتعارف به خزانه خبر داد. اظهارات جهانگیری پس از آن بود که رییس جمهوری طی دستوری از او خواست تا در اسرع وقت همه موارد تخلف و هرگونه سوء استفاده در خصوص حقوق و پاداش های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند. روحانی همچنین از جهانگیری خواست گزارش "اقدامات قاطع" در این زمینه به رییس جمهور ارائه شود.

رییس دستگاه قضا هم شنبه شب درباره فیش های حقوقی اظهار نظر کرد اما  بزرگنمایی آن را تزریق نا امیدی در جامعه دانست و گفت: به شخصه احساس فساد سیستماتیک نمی کنیم. برخی نیز آماده اند فسادها را دامنگیر کنند. معتقدم باید مردم را امیدوار کنیم. اینطور ناامیدی را تزریق به کشور کنیم چه فایده ای دارد؟ هر کسی می گوید فساد سیستماتیک است، نشان دهد تا پیگیری کنیم. البته در بانک‌ها و بیمه ها فساد است ما نیز پیگیری می کنیم. ولی فساد را بیش از اندازه بزرگ و سیاه نمایی نکنیم. درباره حقوق های نامتعارف نیز توضیح دهم. اصل حساسیت درست است. این که یک مدیر بانک حقوقی معادل ۵۰ برابر یک کارگر داشته باشد را قبول نداریم. حتی اگر جرم هم نباشد عادلانه نیست و تبعیض است. مخصوصا اینکه اینها بعضا تمام وقت هم مشغول نیستند. برخورد درست است و باید حتی اگر جرم هم نباشد این مدیر را کنار بگذارند و پول‌ها را به بیت المال برگردانند. البته مسئله ملی است و برخی آن را بزرگنمایی و اعتماد و امید مردم را مخدوش کرده اند. باید با کسانی که این حقوق‌ها را گرفته و پرداخت کرده اند برخورد کنیم ولی چرا باید اعتماد مردم را متزلزل کنیم.

آقای پدیده اما از آن روزهایی که نام یاران گرمابه گلستانش را در جیبش داشته تا به امروز که از آنها دفاع می‌کند درباره فساد اقتصادی سکوت کرده است فروردین سال 90 بود که تد رال" نویسنده آمریکایی در مقاله  ای که درسایت یاهو به نقل از یواکسپرس منتشر شده  بود، نوشت: حقوق احمدی نژاد 3000 دلار در ماه است  حقوقی که هیچ گاه از سوی رسانه های دولت  وقت تایید نشد و هیچ مقام مسوولی درباره آن پاسخ نگفت و معجزه هزاره سوم هم خود را معلمی می‌دانست که با حقوق معلمی زندگی می‌کند و پژوی 405  سوار است اما با یک حساب سرانگشتی هم میتوان فهمید که سه هزار دلار درماه حقوق یک معلم نیست و زندگی احمدی نژاد  هم زندگی یک استاد دانشگاه نبود چه آنکه او در سفر به نیویورک بیش از 100 نفر از اقوام و دوستانش را به جای اهالی رسانه و افرادی که لزوم آنها در سفر احساس می‌شد همراه برده و در جواب اینکه نمایندگان پیگیر این ماجرا هستند عبارتی به کار برده بود که همه را عصبانی کرد اما بعدها اعلام کرد گفته بوده "اوه ، اوه "

 معجزه هزاره سوم که در حال بازسازی یارانش است در روزهای سالگرد پیروزی سوم تیر (سالگرد انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری) در تلاش است تا با فضا سازی رسانه ای باز هم چهره ای مردمی از خود به نمایش بگذارد.  آقای پدیده شاید آن طور که دوستانش با برداشت نادرست از اظهارت رییس قوه قضاییه می‌گویند قصد نا امید کردن مردم را نداشته، همین بوده که سونامی اختلاس های چند میلیاردی  را برای حسن روحانی به ارث گذاشته است.

 "پدیده" باز هم  فرصتی در اختیار دارد تا با میراثی که برای روحانی گذاشته  یک بازی رسانه ای به نفع خود رقم بزند و  این طور هم که پیداست در این مسیر کوتاهی نمی کند ؛ اما آیا می‌تواند خاطره اختلاس ها و پاداش‌هایی معادل 100 سکه طلا را از ذهن مردمی پاک کند که با تعویق سه ماهه از تامین اجتماعی حقوق می‌گرفتند یا نه ؟ این پرسشی است که صندوق های رای سال 96 به آن پاسخ خواهند داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز