جهانگیری در جلسه انجمن صنفی صنعت سیمان:

کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات صنعت سیمان تشکیل شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۰۹:۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۰۳۳
کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات صنعت سیمان تشکیل شود
جلسه انجمن صنفی صنعت سیمان عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری صنعت سیمان را یکی از صنایع مهم کشور برشمرد و برلزوم جلوگیری از آسیب رسیدن به این صنعت تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: واحدهای تولید کننده سیمان در مقطع فعلی با مشکل کمبود تقاضا مواجه هستند و در معرض آسیب قرار گرفته اند که لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب، از آسیب رسیدن به این واحدها جلوگیری کنیم.

وی افزایش تقاضا در بازار داخلی سیمان را از جمله راهکارهای حمایت از این صنعت برشمرد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی صنعت سیمان تشکیل دهند و راهکارهای حمایت از صنعت سیمان را مورد بررسی قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم توسعه صادرات سیمان در جهت حمایت از واحدهای تولید کننده تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله اعطای خط اعتباری به کشورهای هدف و نیز رفع موانع پیش روی صادرات سیمان، به افزایش تقاضای بازارهای خارجی کمک کنیم.

جهانگیری با قدردانی از مدیران صنعت سیمان کشور گفت: یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است و لازم است با استفاده از راهکارهای مختلف از واحدهای تولید کننده صنعت سیمان نیز حمایت کنیم.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نیز حضور داشتند، مشکلات و مسائل صنعت سیمان و واحدهای تولید کننده این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است و لازم است با استفاده از راهکارهای مختلف از واحدهای تولید کننده صنعت سیمان نیز حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت میزان صادرات سیمان ارائه کرد و به تشریح موانع و مشکلات پیش روی صادرات سیمان پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست پیشنهادات مختلفی را برای افزایش تقاضای بازار داخلی سیمان مطرح کرد و گفت: باید تلاش کنیم به جای استفاده از سازه های فولادی، از سیمان و بتن در ساخت و سازها و اجرای طرح های عمرانی و نیز روسازی جاده ها استفاده کنیم تا میزان تقاضا در بازار سیمان افزایش پیدا کند.

در ادامه این نشست رییس هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان و دیگر اعضای هیئت مدیره نیز دغدغه ها و مسائل این صنعت را مطرح کردند و خواستار حمایت دولت از صنعت سیمان و واحدهای تولید کننده شدند.

در پایان این نشست مقرر شد وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروهی با عضویت نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی و انجمن صنفی صنعت سیمان برگزار و مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت را بررسی و راهکارهای پیشنهادی در جهت حل این مشکلات را ارائه کنند.

 

 

نظر شما