سید حسن نصرالله:

پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در منطقه ایجاد کرد/ فلسطین سرزمین به سرقت رفته است/ رژیم های عربی اسرائیل را به رسمیت نشناسند

۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۲۱:۰۴:۳۹
کد خبر: ۴۲۵۲۶۵
پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در منطقه ایجاد کرد/ فلسطین سرزمین به سرقت رفته است/ رژیم های عربی اسرائیل را به رسمیت نشناسند
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در اوضاع منطقه ایجاد کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه از جمله اهداف اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) زنده ماندن قضیه فلسطین بود ، گفت: روز جهانی قدس، روزی برای یادآوری درد و رنج ملت فلسطین و زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین و برای ترسیم راه و تعیین مسیر و نیز مشخص کردن آشکار مسئولیت ها به دور از تعارف های دیپلماتیک و سیاسی است.

فلسطین سرزمین به سرقت رفته است

وی افزود " حق آشکاری که در چنین روزی باید با اقتدار گفته شود، این است که فلسطین سرزمینی اشغال شده و سرقت رفته از اهالی مشروع خود است و زمان مالکیت سرزمینی را که به سرقت وغارت رفته است، به سارق نمی دهد، حتی اگر همه جهانیان هم آن را به رسمیت بشناسند. اسرائیل رژیمی اشغالگر و سارق و غارتگر است که نباید آنرا به رسمیت شناخت، بلکه باید از میان برداشته شود تا حق به صاحبانش بازگردد.

نصرالله اظهارداشت " هر سخن دیگری، صرفاً ظلم و ریا و باطل و فریب و به منزله نادیده گرفتن حقایق دین و اخلاق است، در بدترین شرایط و موارد، برخی از ملت ها احساس می کنند که ضعیف هستند، در بدترین شرایط ، ضعف شاید اجازه نرفتن به جنگ را بدهد، اما هرگز مجوز به رسمیت شناختن دشمن و گام برداشتن در مسیر عادی سازی روابط با آن و برقراری روابط تجاری و دیپلماتیک و امنیتی با آن را نمی دهد، بیشترین توطئه ای که اکنون با این دشمن صورت می گیرد، آنچیزی است که اکنون در سطح برخی از کشورهای عربی انجام می شود و برخی از آن ها در یکی از کمیته های مهم در شورای امنیت به اسرائیل رای می دهد، آیا تو به اندازه ای ضعیف هستی که رای می دهی و چهره اسرائیل را پاک می کنی؟

رژیم های عربی اسرائیل را به رسمیت نشناسند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در روز قدس ، خطاب به همه اینها می گوییم که اسرائیل را به رسمیت نشناسید و به آن مشروعیت نبخشید، این مساله را به نسل های آینده و آیندگان واگذار کنید، چرا که خداوند، قومی را خواهد آورد که آن ها را دوست خواهند داشت، برخی ازحکام و از این نسل، اگر ضعیف و ناتوان بودند، خداوند بندگان عذاب دیده خود در فلسطین و سرزمین فلسطین و مقدسات آن را برای مفسدان رها نخواهد کرد، بلکه این نسل، با نسلی دیگر جایگزین خواهد شد که آماده است تا این غده سرطانی را از پیکره منطقه از بین ببرد.

سید حسن نصرالله ، مقاومت و پایداری و لو برای مدت طولانی را تنها راه مبارزه ملت فلسطین و ملت های منطقه دانست که رژیم اسرائیل به اراضی آن چشم طمع دوخته است.

مذاکرات سازش تقویت کننده صهیونیست ها بوده است

وی گفت: مذاکرات موجب به رسمیت شناختن اسرائیل شد و زمینه را برای برخی از عرب ها برای عادی سازی روابط با اسرائیل فراهم کرد، راه معلوم است و به هیچ شرح و استدلالی نیاز ندارد زیرا واقعیت هایی را که از پیش از سال 1948 تا کنون درآن زندگی کرده ایم، این مفهوم را تایید می کند.

ایران ستون مقاومت درمنطقه است

نصرالله همچنین گفت: طرح مقاومت در لبنان و فلسطین که ستون آن جمهوری اسلامی ایران است، دستاوردها و پیروزی های واقعی را در لبنان و فلسطین و در سطح منطقه به دنبال داشته است. در اوج پیشروی مقاومت در سطح امت اسلامی و در راستای تحولات بزرگ، درمی یابیم که برخی ها با اقتدار و با هدف به شکست کشاندن این طرح وارد عمل شدند و از دو راه وارد شدند؛ یکی سوق دادن منطقه به سوی جنگ و فتنه تحت عناوین و پوشش های دروغین مانند آزادی و دموکراسی و به کارگیری امکانات مالی قوی با هدف ضربه زدن به فرهنگ مقاومت و اراده مقاومت که دراین مورد همچنان در سوریه ، یمن و عراق کار می شود و تلاش برای جنگ افروزی و فتنه انگیزی از بحرین تا لیبی ادامه دارد و راه دوم، باز کردن درب ها به سوی اسرائیل و گشایش روابط با آن با هدف فراهم کردن زمینه معرفی این رژیم به عنوان دوست یا هم پیمان است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت " مساله قابل توجه این است که همان رژیم ها بلکه همان خاندان های حاکم که برای گشایش راه به روی آمریکا و انگلیس با هدف تشکیل رژیم اسرائیل تلاش کردند، همچنان با هرنوع امکانات مقاومت چه در سوریه و یا عراق می جنگند تا در کرسی قدرت باقی بمانند، این ها همان کسانی هستند که با اسرائیل نجنگیدند و اجازه جنگ با این رژیم را ندادند و علیه هر کسی که خواهان مبارزه با اسرائیل بود، با عنوان ها و بهانه هایی غیر از بهانه طایفه گری توطئه کردند.

نصرالله گفت: تصادفی نیست که کسانی که روز قدس را در کشورهای مختلف اعم از یمن و بحرین و سوریه و عراق و ایران و نیجریه گرامی می دارند، اگر به پشت های آنان نگاه کنید، متوجه آثار و ضرباتی می شوید که از سوی نظام سعودی متحمل آن شده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود " پیامی که می خواهم به شما برسانم ، این است که اولاً همه مزدوران و خدمتگزاران آمریکا و اسرائیل در منطقه باید این را درک کنند و از این احتمال که جنبش های مقاومت ما از حمایت از قدس و از ملت فلسطین دست بکشند، ناامید شوند ، در یمن یک سال و نیم است که جنگ بی وقفه جریان دارد و به نام اسلام ، کودکان با حمایت و تایید سازمان ملل بزدل کشته می شوند ، آن چه در یمن روی می دهد، فجیع و خطرناک و رعب آور است اما آیا مردم یمن گفتند که به خاطر اسلام و قدس کافر شدیم ؟ به هیچ وجه این گونه نبود، آن ها فقط گفتند که به قضیه فلسطین و قدس پایبند هستند و همچنین در نیجریه وضعیت این چنین است ، فقط به این دلیل که آن ها درمحور و خط مقاومت قرار دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان دربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه مباحثی که در منطقه با عنوان آزادی ودموکراسی جریان دارد دروغی بیش نیست که هدف از آن نابودی ملتها و جنبشهای مقاومتی برای حمایت از اسرائیل و ادامه حیات این رژیم است.

وی خطاب به رژیم های وابسته و مخالفان مقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی گفت: این پیامی واضح و مشخصی است، با هیچ وسیله ای نه سانسورتبلیغاتی یا اقدامات تحریک امیز طائفی شما نمی توانید محور مقاومت را وادار به رها کردن مساله فلسطین و قدس کنید تا اسرائیل در زمین فساد کند.

وی افزود : ترس و نگرانی ناشی از تظاهرات مختلف در پایتخت های کشورهای عربی موجب شده رژیم صهیونیستی خود را در معرض خطر ببیند؛ اما چه کسی این تهدید را برای اسرائیل به فرصت تبدیل کرده ؟ راه آزادی دشوار نیست بلکه به اراده و تصمیم گیری نیاز دارد.

سید حسن نصرالله یادآور شد : تلاش ها و جانفشای های مردم سوریه و عراق تضمین کننده آزادی فلسطین است برخی از خدمتکاران اسرائیل مانع مبارزه مردم خود با اسرائیل می شوند و موانعی را ایجاد کرده و جنگ در هر زمینه ای به جز برای خدمت به فلسطین را مجاز می دانند.

وی با تاکید براینکه مقاومت امکان پذیر است و مردم کشورهای اسلامی باید در برابر کسانی که به ادامه جنگ اصرار دارند بایستند، افزود :  جنگها و فتنه ها را می شود متوقف کرد می توانیم به راه درست و صحیح و به درگیری حقیقی وارد و همگی پیروزمندانه از آن خارج شویم.

وی گفت: متاسفانه در کنفرانس امنیتی هرتزلیا(کنفرانس بررسی میزان امنیت رژیم صهیونیستی) کشورهای عربی نیز مشارکت داشتند؛ و ذلت کشورهای عربی به حدی رسیده بود که در آن فعال بودند  و نماینده مخالفان سوری هم زینت بخش آن بود که نوید بخش این است که خط  مشی سوریه ای که مخالفان در صدد ترسیم آن هستند، مانند این کنفرانس باشد.

وی تاکید کرد: اسرائیل امروز با اسرائیل سال 2011 که در وضعیت سختی بود تفاوت دارد، صهیونیست ها اکنون از فرصت های جدید به ویژه درارتباط با سوریه و وضعیت جوامع عربی سخن می گویند، و حتی خواهان مشارکت در مبارزه با تروریسم شده اند؛ در حالی  که گروه النصره را با سلاح و مواد غذایی حمایت می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود : از نگرانی درباره شکست داعش در سوریه سخن گفتند چرا از پیروزی محور مقاومت در سوریه و شکست داعش بیمناک هستند از ایران که در کنفرانس هرتزلیا نقش پررنگی داشت سخن گفتند درباره مساله سوریه با برخی از گروههای فلسطینی اختلاف داریم اما در مساله فلسطین هیچ اختلافی وجود ندارد.

سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست ها گفت: طبیعی است که شما حجم اطلاعات زیادی درباره ما دارید اما چه کسی در جنگ 2006 میلادی چیزهای غیرمنتظره در چنته داشت؟ شما یا ما؟ مقاومت در سال 2006 میلادی اقدامات و کارهای غیرمنتظره ای کرد. مسئله مهم و جدید، حجم اطلاعات ما درباره اسرائیل و نقاط قوت و ضعف آن است. ما ازامکانات عظیم شما خبر داریم و شما نیز از امکانات ما مطلع هستید و ما جز شکست بیشتر برای شما و پیروزی بیشتر برای خودمان چیز دیگری را انتظار نداریم.

وی افزود: فکر می کنم که کنفرانس هرتزلیا - در ارتباط با مسائل مورد اهمیت ما- چیز جدیدی ندارد و تغییری ایجاد نمی کند. چیزهای جدید نزد ما است. امروز مقاومتی در مقابله با اسرائیل وجود دارد که از اراده نبرد برخوردار است و نه تنها از مقابل شما فرار نمی کند بلکه شبانه روز برای روبرو شدن با شما محیا شده و هراسی به دل ندارد و از قدرت نظامی و مردمی زیادی برخوردار است.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: امروز علی رغم ویرانی شایع درمنطقه، قدرت واقعی به نام حزب الله در منطقه وجود دارد که دارای اقتدار است و ما تهدید را با تهدید، بازدارندگی را با بازدارندگی پاسخ می دهیم و برای مقابله با اسرائیل قاطعیت داریم.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در اوضاع منطقه و اوضاع امت اسلامی رقم زد.

وی افزود: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه روز جهانی قدس روز یادآوری رنج و مشکلات فلسطینی ها و ترسیم مسئولیت ها است تصریح کرد: باید در روز جهانی قدس گفته شود که فلسطین از دریا تا رود اردن غصب شده است.

سید حسن نصرالله گفت: به رسمیت شناختن یا تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی مجاز نیست زیرا رژیمی غاصب است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: برخی تاج و تخت های عربی در راستای خدمت به اسرائیل برای حفظ بقای آن تلاش می کنند.

وی افزود: برخی رژیم های عربی به عادی سازی روابط و ایجاد روابط (با رژیم اسرائیل) اکتفا نمی کنند بلکه با اسرائیل همدستی می کنند و حتی به نفع این رژیم رای می دهند.

سید حسن نصرالله با تاکید براینکه ضعف دلیلی نمی شود که دشمن را به رسمیت شناخت و آن را پذیرفت ، گفت: رژیم های ضعیف عربی نباید به خاطر ضعف خود به اسرائیل مشروعیت بدهند.

دبیرکل حزب الله افزود : تنها راه موجود برای ملت فلسطین و ملت های منطقه در مقابله با رژیم اسرائیل همان پایداری و مقاومت است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ستون محور مقاومت ایران و سوریه و برخی طرف های دیگر در بین امت اسلامی است.

وی افزود: در حالی که محور مقاومت در اوج فعالیت ها و طرح هایش در مسیر مقابله با اسرائیل قرار دارد، کسانی هستند که برای از بین بردن این محور در منطقه تلاش می کنند.

سید حسن نصرالله گفت: رژیم ها و خاندان های حاکمی که راه را برای پا گرفتن اسرائیل باز کردند؛ همان هایی هستند که امروز با مقاومت می جنگند و از اسرائیل محافظت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت های منطقه از حمایت از فلسطین دست برنمی دارند، یادآور شد: همه ابزارها و اهرم های اسرائیل باید از اینکه ملت های منطقه از مسئله فلسطین دست بکشند، مایوس شوند.

دبیرکل حزب الله گفت: بر پشت ملت هایی که از فلسطین در روز جهانی قدس دفاع می کنند، آثار شلاق خاندان های حاکم را مشاهده می کنیم.

وی افزود: همه آنچه در منطقه ما به بهانه دموکراسی و آزادی در جریان است، برای ضرب زدن به مقاومت و محافظت از اسرائیل است.

وی با بیان اینکه مسیر مقاومت به دستاورد و آزادسازی اراضی ختم می شود،  گفت: امت اسلامی امکاناتی دارند که می توانند با آن ده بار فلسطین را آزاد کنند.

وی یادآور شد : سرسپردگی عربی به حد مشارکت در کنفرانس هرتزلیا در فلسطین اشغالی رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه در کنفرانس هرتزلیا از ترس اسرائیل از شکست داعش در سوریه سخن می گویند ، گفت: ایران از جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه کنفرانس هرتزلیا درباره حزب الله با تهدید و ارعاب سخن گفت، تاکید کرد: اسرائیل به چیزهایی تهدید می کند که قبلا هم تهدید می کرده است؛ یعنی می کشیم و آواره می کنیم.

وی افزود: اسرائیل، حزب الله را تهدید به قتل می کند و این همان چیزی است که به آن عادت کرده است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: حجم اطلاعات مقاومت درباره اسرائیل بسیار زیاد است و موضوع جدید در این مرحله همین است. مقاومت اراده و عزم نبرد دارد.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل در کنفرانس هرتزلیا به قدرت حزب اللهِ قادرِ به پاسخ گویی به تجاوزگری این رژیم اذعان می کند.

وی افزود: خسارت و ناکامی های بیشتری برای اسرائیل و پیروزی های بیشتری برای مقاومت را در این مسیر پیش بینی می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه القاع لبنان گفت: این انفجارها این روستا و اهالی آن را هدف قرار داد.

وی افزود: روشن خواهد شد که چه کسی تروریست های انتحاری را برای عملیات در روستای القاع سازماندهی کرد. این تروریست ها از منطقه جرود عرسال آمدند و نه اردوگاههای آوارگان.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نقش مقاومت در مقابله با تروریست های تکفیری تاکید کرد: اگر مقاومت جنگ پیش دستانه را آغاز نمی کرد، لبنان هر روز شاهد یک عملیات انتحاری بود و اگر جنگ پیش دستانه تکمیل می شد، حملات روستای القاع روی نمی داد. 

وی تاکید کرد: اگر تلاش های ارتش لبنان و دستگاههای امنیتی نبود، لبنان در بدترین وضعیت با همسایگانش قرار داد. آنچه دستگاههای امنیتی لبنان روزانه کشف می کنند، گواه وجود امنیت در کشور است.

وی با اشاره یه اینکه ما قادر هستیم که تروریست ها را به سادگی تمام شکست دهیم، تصریح کرد: نفوذ امنیتی که در روستای القاع روی داد، نظیر آنچه بود که در ترکیه و کشورهای بزرگ روی داد. لبنان به یک راهبرد ملی نیاز دارد. از همه منطقه القاع و همه خانه های آن محافظت خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله با طرح این سوال که چرا داعش به فرودگاه استانبول حمله کرد با اینکه ترکیه نه تنها با عناصر مسلح نجنگیده بلکه از آنها مساعدت می کند؟، یادآور شد: مشکل کشتن در عقیده داعش و جبهه النصره و همه تکفیری ها است، در عقیده داعش، اردوغان و ملت ترکیه کفار و مستحق کشته شدن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز