کارشناس و تحلیلگر ترکیه در گفت و گو با برنا:

تنش در سوریه به شکل گذشته باقی خواهد ماند/ با عذرخواهی ترکیه مشکلات سیاسی از بین نمی‌رود

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۸:۵۶:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۷۰۳
تنش در سوریه به شکل گذشته باقی خواهد ماند/ با عذرخواهی ترکیه مشکلات سیاسی از بین نمی‌رود
تحلیلگر ترکیه تاکید کرد: ترکیه و روسیه دو شریک تجاری با میزان سوددهی متقابل هستند، ولی ریشه مشکلات و تقابلات آنها به حدی است که نمیتوان گفت صرف عذرخواهی ترکیه از روسیه مشکلات سیاسی از بین برود.

سیامک کاکایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره از سرگیری روابط ترکیه روسیه و عذرخواهی اردوغان گفت: پس از سقوط هواپیمای روس در ترکیه، ارتباط این دو کشور از حالت تنش به مجادله تبدیل شد و اختلافات روز به روز بالا گرفت. این اتفاق درحالی رخ داد که کشور ترکیه از نظر اقتصادی به کشور روسیه وابستگی زیادی داشت، بنابراین مقامات ترکیه پس از افت شدید در حوزه اقتصادی، بهبود روابط با روسیه را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: بهبود روابط میان دوکشور روسیه و ترکیه ارتباطی به سوریه ندارد. به نظرمن تنش ها با سوریه به شکل گذشته باقی خواهد ماند.

این کارشناس ترکیه اظهار داشت: ترکیه  و روسیه دو شریک تجاری با میزان سوددهی متقابل هستند، ولی ریشه مشکلات و تقابلات آنها به حدی است که نمیتوان گفت صرف عذرخواهی ترکیه از روسیه مشکلات سیاسی از بین برود، اما برقراری روابط تجاری این سیاست را ایجاب میکند که طرفین ارتباطات دیپلماتیک خود را بهبود ببخشند و بتوانند مراودات اقتصادی را از سر بگیرند. حتی با از سرگیری روابط ترکیه و روسیه، استهلاک و تقابل های منطقه ای را نمیتوان نادیده گرفت و پیش بینی میشود، ما شاهد ادامه مشکلات ترکیه و روسیه در آینده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهبود روابط بین ترکیه و روسیه میتواند تهدیدی را متوجه منطقه کند، گفت: آنچه مسلم است، ترکیه و روسیه رابطه خود را به طور کلی قطع نکرده بودند، بنابراین بهبود روابط آنها درمنطقه نه تنها مشکلی را ایجاد نمیکند، بلکه میتواند اتحاد و فعالیت های اقتصادی را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه هدف همکاری میان روسیه و ترکیه برای مقابله با تروریسم در منطقه نیست، گفت:  این دو کشور در پی تنش های گذشته، همچنان از یکدیگر دلخوری دارند، به همین منظور باید آگاهانه به این همکاری نگاه کرد و بهبود روابط اقتصادی را با روابط سیاسی دخیل ندانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز