استاندار سمنان :

هم اکنون دوران حزب ستیزی و حزب گریزی به پایان رسیده است

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۰۹:۴۶:۲۶
کد خبر: ۴۲۷۱۴۵
هم اکنون دوران حزب ستیزی و حزب گریزی به پایان رسیده است
استاندار سمنان با بیان اینکه فرصت برای فعالان سیاسی همه جریان‌های درون نظام در استان فراهم است، گفت: احزاب و گروه‌ها باید با حفظ مواضع سیاسی خود، از توانمندی یکدیگر استفاده و دولت را برای رسیدن به اهداف و رشد و توسعه ایران اسلامی کمک کنند.

به گزارش خبرگزارمحمد رضا خباز در جمع شماری از فعالان سیاسی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، بر توجه بیش از پیش به احزاب و گروه‌های سیاسی کشور تاکید کرد و گفت: هم اکنون دوران حزب ستیزی و حزب گریزی به پایان رسیده است.

خباز با تاکید بر ضرورت وحدت احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور گفت: وحدت احزاب با یکدیگر، علاوه بر فراهم شدن زمینه توسعه سیاسی در کشور، به دولت نیز در رسیدن به اهداف و رشد و توسعه جامعه کمک می‌کند.

وی با تاکید بر نهادینه شدن همدلی در کشور،گفت: کشور در زمان حاضر نیاز به توسعه سیاسی و اقتصادی دارد و باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، برای پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی گام برداریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه قرار نیست تفکر و اندیشه‌ها یکی شود، بلکه قرار است با اتحاد و همدلی و حفظ مواضع سیاسی و با اندیشه فکری متفاوت همدیگر برای رشد و توسعه کشور تلاش کنیم، اظهار کرد: توسعه هر کشوری از اندیشه آغاز می‌شود و کشورهایی موفق هستند که اندیشه سیاسی و مواضع خود را حفظ و مشترکات را کنار هم بگذارند و همکاری کنند.

خباز همچنین با بیان اینکه در انتخاب مدیران،به اصل شایسته سالاری،کارآمدی و توانمندی مدیریتی و باور به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، توجه ویژه دارد،گفت: هر مدیری که در این دولت کار می‌کند، از هر کدام از احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال، باید به سیاست‌های دولت باور داشته و بر مبنای آنها کار کند.

وی، در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات احتمالی مدیریتی در این استان و همچنین در نظر گرفتن سهم شهرستان‌ها در این تغییرات، گفت: نخستین شرط برای ابقاء یا انتخاب یک مدیر، کارآمدی و توانایی در اداره دستگاه خود و مسئولیت واگذار شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه دومین مولفه در انتصاب مدیران، باور مدیران به سیاست‌های دولت دکتر روحانی است، افزود: دکتر روحانی در انتخابات، مجموعه ای از سیاست‌ها و برنامه‌ها را به مردم ایران عرضه کرد و اکثریت مردم به این سیاست‌ها رای دادند، پس هر مدیری که در این دولت کار می‌کند باید به سیاست‌های دولت باور داشته و بر مبنای آنها کار کند.

استاندار سمنان، با بیان اینکه مدیران دولتی باید از دولت دفاع کنند، تصریح کرد: یکی از مظلومیت‌های دولت تدبیر و امید این است که شخص دکتر روحانی، خود باید از دولت دفاع کند.

وی ادامه داد: همه مدیرانی که به سیاست‌های دولت باور دارند و با آن کار می‌کنند باید از دولت دفاع کنند.

استاندار سمنان گفت: دولت یازدهم دولتی با تکیه بر شعارهای برآمده از خواسته‌های مردم است و بحث تدبیر و امید و اعتدال از شعارهای اصلی دولت است.

خباز افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد فرصت برای همه گروه‌های سیاسی وفادار به نظام است.

وی با اشاره به اینکه دولت دکتر روحانی همواره بر قانون گرایی تاکید داشته است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید دولتی قانون‌مدار است و در راستای شعار قانون‌مداری نیز حرکت می‌کند.

استاندار سمنان بر ضرورت تعامل و همراهی همه گروه‌های سیاسی برای توسعه استان سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها، جایگاه مهمی در کشور دارد و از این رو، جهت گیری مسئولان نیز توسعه همه جانبه و پایدار این استان است.

خباز افزود: باید فضا و بستر لازم را برای فعالیت مناسب احزاب در جامعه فراهم شود.

برجام و بازگرداندن امید به جامعه، دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است

استاندار سمنان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید گفت: در عرصه بین‌المللی به نتیجه رساندن و اجرای برجام و در فضای داخلی، بازگرداندن امید به جامعه با سامان‌بخشی مسایل اقتصادی، دستاوردهای مهم دولت یازدهم بوده است.

خباز، یکی از هنرهای دولت دکتر روحانی را اجرایی کردن برجام دانست و گفت: امروز با اجرای برجام، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری به کشور وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمایل برای انجام فعالیت بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری در کشور پس از برجام رخ داده است، گفت: به دلیل ثبات و آرامشی که با تلاش دولت تدبیر و امید پس از برجام در کشور حاکم شد، سیل سرمایه‌گذاران خارجی نیز به‌سوی کشور سرازیر شد.

خباز با اشاره به اینکه پیش از برجام اقتصاد کشور دارای 2 بیماری مزمن بود، اظهار داشت: تورم و رکود، بدترین شرایط اقتصادی را برای کشورمان رقم زد.

وی تصریح کرد: گفتمان دولت تدبیر و امید در 24 خرداد با امیدبخشی به جامعه و حل مسائل و مشکلات عدیده و برجامانده، با محوریت و حاکمیت تدبیر و مشی اعتدال در مدیریت اجرائی کشور، در انتخابات پیروز شد و موجب ایجاد فضای جدید و سازنده در داخل و گسترش ارتباطات و تعامل در سطح جهانی شد.

وی یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم را در بخش اقتصاد داخلی، مهار سرعت تورم لجام گسیخته در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توانست به شعار انتخاباتی خود درباره کنترل تورم در کشور، عمل و سرعت تند تورم را مهار کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که تورم 44 درصدی در جامعه وجود داشت و به سرعت در حال افزایش بود، گفت: هنر دولت این بود که توانست مانع رشد تورم در جامعه شود و اکنون نرخ تورم در کشور، تک رقمی شده است.

وی با تشریح شرایط اقتصادی کشور در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، تصریح کرد: با تلاش دولت، رشد اقتصادی کشور در حال حاضر به حدود پنج درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری این رقم افزایش یابد.

استاندار سمنان یادآور شد: اگر با اندیشه بلند این دولت تورم مهار نمی‌شد، امروز باید تورم 60 تا 70 درصدی را تجربه می‌کردیم و زندگی کردن برای ما ممکن نبود.

وی، اقتصاد تورمی همراه با رکود را بدترین نوع اقتصاد دانست و گفت: دولت یازدهم در زمان تحویل کشور، شاهد نوعی فقدان آرامش و بی‌ثباتی بود.

خباز، موفقیت دولت در صحنه‌های مختلف بین‌المللی را یادآور شد و گفت: دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف بین‌المللی توانست عزت و اقتدار ایران اسلامی را افزایش دهد و موفقیت ایشان در دیپلماسی نیز اجرای موفقیت‌آمیز برجام بود.

وی، با بیان این که دولت فعلی در شرایطی سکاندار کشور شد که استکبار به سرکردگی آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران اسلامی است، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای توانست با استمداد از ذات باری‌تعالی و استفاده از اندیشه، اندوخته و استقامت خود، بالاترین موفقیت را در مذاکرات به دست آورد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در دولت قبل و در یک بازه زمانی کوتاه، نوعی بی‌ثباتی در کشور حاکم شد، اظهار کرد: در شرایطی که کشور دچار تحریم، کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی تا یک سوم شده بود، هنر دولت یازدهم این بود که توانست دلار و ارز خارجی را کنترل کند.

در این نشست که مدیرکل سیاسی انتظامی، فرمانداران و جمعی از فعالان سیاسی حضور داشتند، نمایندگان و دبیران احزاب و فعالان سیاسی استان به بیان دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و مشکلات فعالیت احزاب در استان سمنان پرداختند.

اطلاع رسانی شفاف از عملکرد دولت، استفاده از نیروی بومی، توجه به احزاب، تشکیل جلسه با احزاب، تغییر الگوی کشت، کاهش نرخ سود تسهیلات، اصلاح الگوی مصرف دولتی‌ها، نظارت بر معادن، دفاع از سیاست‌های دولت توسط مدیران، توجه به تولیدات داخلی و توسعه سیاسی، اقتصادی و علمی و فراهم کردن زمینه آرامش برای سرمایه‌گذاران، از مباحثی بود که از سوی نمایندگان و دبیران احزاب و فعالان سیاسی استان بیان شد.

استان سمنان دارای 17 حزب و گروه سیاسی رسمی است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز