معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

تقلب در واردات ورق توسط سندیکای لوله و پروفیل

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۳:۰۹
کد خبر: ۴۲۷۳۷۰
تقلب در واردات ورق توسط سندیکای لوله و پروفیل
سرقینی گفت: متاسفانه پارسال سندیکا توانست با استفاده از ضعفی که در سیستم تعرفه ای کشور بود، با تقلب ورق هایی که به آنها نیاز داشت را به اضافه یک میلیون تن ورق برای سایر صنایع، با تعرفه پنج درصد وارد کشور کند.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشستی خبری به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، از تقلب در واردات ورق توسط سندیکای لوله و پروفیل خبر داد و گفت:  سندیکای لوله و پروفیل همیشه به دنبال این بوده است که ورق را از خارج از کشور وارد کنند و تعرفه ندهند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه پارسال سندیکا توانست با استفاده از ضعفی که در سیستم تعرفه ای کشور بود، با تقلب ورق هایی که به آنها نیاز داشت را به اضافه یک میلیون تن ورق برای سایر صنایع، با تعرفه پنج درصد وارد کشور کند؛ یعنی با عنوان ورق آلیاژی، ورق معمولی وارد و در لوله و پروفیل استفاده کردند.
 
سرقینی افزود: امسال ضمن یکسان سازی تعرفه ها، فولاد مبارکه موظف شد یک میلیون و 100 هزار تن ورق مورد نیاز سندیکا را تولید کند؛ همچنین قرار شد 500 هزار تن ورق توسط نورد لوله و 500 هزار تن توسط فولاد خزر تامین شود.
 
وی ادامه داد: این تولیدکنندگان به تعهدات خود عمل کردند؛ فولاد مبارکه هفته پیش گزارشی به وزارتخانه ارسال کرد که بر اساس آن، امسال 399 هزار تن ورق برای لوله و پروفیل ثبت سفارش داشته که نسبت به سال گذشته نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.
نظر شما