زنگنه:

برای پشتیبانی و نظارت تا مهار کامل آتش در ماهشهر می‌مانم

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۰۹:۰۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۷۹۵۲
وزیر نفت تاکید کرد: تا پایان عملیات اطفای حریق در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در بندر ماهشهر می ماند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن زنگنه بامداد جمعه (١٨ تیرماه) در نشست کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر لزوم اقدام فوری برای مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، گفت: فعلا دنبال مقصر حادثه نمی گردیم. 

وی با بیان این که عملیات مهار آتش فرمانده ندارد و باید هرچه سریع‌تر فرمانده ای متخصص و کاردان برای این عملیات انتخاب شود، افزود: اینجانب نیز تا زمانی که آتش به طور کامل خاموش شود برای پشتیبانی و نظارت در منطقه می مانم. 

زنگنه با تاکید بر لزوم جلوگیری از سرایت آتش به مخازن اطراف، افزود: بالگرد و هواپیمای آب پاش کمکی به اطفای حریق نکرده و باید از راه‌های دیگر موضوع را دنبال کرد. 

در نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر مقرر شد؛ ابتدا مخزن تخلیه شده و سپس برای مهار حریق اقدام شود. 

در این نشت همچنین، علی صفی خانی مدیر ایمنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان فرمانده عملیات انتخاب شد. 

به گرارش ایرنا، وزیر نفت شامگاه پنجشنبه (١٧ تیرماه) به محض ورود به ماهشهر به محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا رفت. 

زنگنه که شامگاه پنجشنبه به منظور بررسی وضع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به بندر ماهشهر سفر کرده، به محض ورود به این شهر عازم محل حادثه شده و در حال بازدید از روند اطفای حریق است. 

sdasd

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از چهارشنبه ١٧تیرماه آغاز شد.
 
آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه ١٧ تیرماه تقریبا بطور کامل مهار شد. 

آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح پنجشنبه ١٧ خردادماه مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید اما تحت کنترل نیروهای حاضر در منطقه است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز