وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا قطعا خرابکاری نیست

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۱:۴۱:۵۸
کد خبر: ۴۲۸۰۰۹
دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا قطعا خرابکاری نیست
وزیر نفت با بیان این که تلاش برای خاموش شدن آتش در حال انجام است اما نمی توان زمانی برای آن اعلام کرد، گفت: آتش سوزی این پتروشیمی قطعا خرابکاری نبوده است و دلایل آن فنی بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز در جمع خبرنگاران در ماهشهر یکی از دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا را نشت در یکی از واحدهای برج پارازایلین عنوان کرد و درباره این که آیا آتش سوزی این پتروشیمی امروز خاموش می شود، گفت: تمام تلاش این است تا خاموش شود اما زمانی اعلام نمی کنم.

وی با بیان این که لازم است در اینجا چند نکته را بیان کنم بعنوان نخستین نکته به این موضوع که برخی عنوان می کنند علت حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری بوده است که قطعا اینگونه نیست و دلایل فنی داشته است، تصریح کرد: اگر قصوری هم انجام شده است پس از انجام بررسی اعلام می شود.

وزیر نفت نکته دوم را به واکنش برخی از کشورهای همسایه در مقابل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اختصاص داد و با بیان این که متاسفانه برخی از کشورهای همسایه پس از این آتش سوزی ابراز خوشحالی کردند، افزود: یک کشور مسلمان نباید نسبت به آسیب دیدن کشور مسلمان دیگر خوشحال باشد و باید نسبت به آسیب دیدن آن ابراز ناراحتی کند.

زنگنه، شایعه تخلیه شهر ماهشهر را بعنوان سومین نکته عنوان کرد و با بیان این که عنوان می کنند شهر در حال از بین رفتن است که شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: هم اکنون در ٢٠٠ متری محل حادثه هستم و با تلاش تیم حرفه ای عملیات اطفاء حریق در حال انجام است که انشاء ا.. موفق می شوند.

وی با بیان این که تیم حرفه ای در حال فرماندهی این عملیات است، خاطر نشان کرد: مقداری از مواد هیدروکربوری مخزن دیشب تخلیه شده است و باقی مانده آن هم چندساعتی می سوزد و تمام می شود اما همه تلاشمان را به کار می بریم تا آتش مخزن را هرچه سریع تر خاموش کنیم.

به گفته وزیر نفت، تلاش این است که ظرف چند ساعت آینده با یک حمله، آتش را خاموش کرد و هم اکنون در حال تامین کردن تجهیزات و امکانات آن برای این حمله هستند.

وی با بیان این که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی و حتی یک زخمی هم نداشته است، تاکیدکرد: تلاش و هماهنگی بسیار خوبی برای کترل آتش پتروشیمی بوعلی سینا صورت گرفته است.

 

نظر شما