سرنوشت متفاوت روسای بانک‌ها در دولت روحانی و احمدی‌نژاد؛

دیگی که برای ما نجوشد...

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۳:۰۵:۰۸
کد خبر: ۴۲۸۰۱۸
دیگی که برای ما نجوشد...
یاسر صادقی- سردبیر

مخالفین دولت از انتشار فیش های حقوقی استفاده و حملات خود را علیه دولت شروع کردند، البته اگر فیش‌های حقوقی نبود آنها باز هم بهانه‌ای برای حمله به دولت پیدا می کردند. در چند سال گذشته دیده شده که آنها حتی زمانی که چیزی برای حمله و تخریب دولت نداشتند خود دست به شایعه پراکنی در فضای مجازی زدند و با همان شایعه به دولت یازدهم تاختند مانند عکسی که روز گذشته از معاون رئیس جمهوری تولید و منتشر کردند که البته زود دستشان رو شد.

دکتر روحانی پس از افشای فیش های حقوقی سریعا به معاون اول خود جهت پیگیری دستورهای لازم را صادر کرد و از او خواست تا با دارندگان این فیش ها برخورد و آنان را برکنار کند و در نهایت پول های مازاد به بیت المال بازگردانده شود.

مخالفین دولت پس از دستور روحانی برای پیگیری فیش‌های حقوقی آچمز شدند، زیرا آنان فکر نمی‌کردند که به این سرعت دولت برای مبارزه با این نوع فیش ها حرکت کند، به همین دلیل این نقطه قوت دولت را با استفاده از هوچی گری به کمک روزنامه‌ها و سایت‌هایی که اتفاقا منبع درآمد آنها هم جای سوال است شروع به فرافکنی و تخریب دولت کردند. آنها فکر کردند روحانی نیز مانند احمدی نژاد مدیران خود را خط قرمز می‌داند و اجازه نمی‌دهد کسی با آنها مقابله کند اما روحانی همانگونه که تاکید کرد عقد اخوت با هیچ‌کس نبسته است و برای بازپس‌گیری حق مردم با هیچکس تعارف ندارد.
مخالفین دولت روحانی در دولت گذشته با خط قرمزی که احمدی نژاد اطراف آنها کشیده بود آزادانه حقوق نجومی گرفتند و به بروز فسادهای گسترده دامن زدند و زمینه اختلاس ها را فراهم کردند.
این مخالفین اما اکنون که لباس حمایت از مردم بر تن کرده‌اند باید پاسخ بدهند که در زمان فسادهای گسترده کجا بودند و مردم در ذهن و عقاید آنها چه جایگاهی داشت؟ 
روحانی با مدیران خود برخورد کرد و مدیران عامل چند بانک برکنار شدند اما این مخالفین و رسانه‌هایشان به مردم بگویند روسای بانک‌هایشان که به اختلاس سه هزار میلیاردی کمک کردند اکنون در کدام کشورند و چند ریال از آن پول‌ها به کیسه مردم بازگشته است؟ روحانی اعلام کرد برای بازپس‌گیری حق مردم با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است اما آنها پاسخ بدهند وزرایی که نامشان در پرونده بابک زنجانی وجود دارد با حمایت چه کسانی این کارها را کردند؟ زمانی که خط قرمز دور کابینه احمدی نژاد کشیده شد چرا ساکت بودند؟ و بسیاری سوال‌های دیگر که قطعا نه فقط جوابی به آنها نمی‌دهند بلکه باز هم با شانتاژ و هوچی گری سعی در تخریب دولت دارند.
این پرداخت ها به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و باید با آنها برخورد شود و علاوه بر برخورد باید راه‌هایی که دولت گذشته به صورت قانونی برای این نوع پرداخت‌ها باز کرده است از طریق قانون مسدود شود که البته دولت یازدهم این کار را شروع کرده است و هم مدیرانی که دارای این نوع فیش ها هستند برکنار می شوند، هم پول ها به خزانه باز می‌گردد و از همه مهم‌تر قوانینی که دست مدیران را برای اینگونه دریافت ها باز گذاشته است اصلاح می شود.

مبارزه با فیش های حقوقی و فسادهای دیگر، برگ زرینی در دفتر دولت یازدهم خواهد بود، اما در نقطه مقابل این فضاسازی‌ها لکه سیاهی در پرونده کسانی خواهد بود که به دلیل کوتاه شدن دستشان فریاد وا بیت المالا سر می‌دهند و مردم ابزاری شده‌اند برای رسیدن به اهداف شخصی و گروهی‌شان، آنها نه فقط مردم برایشان اهمیت ندارد بلکه به دلیل داشتن اعتقاد به این جمله که «دیگی که برای ما نجوشد...»، سعی در واژگونی این دیگ‌ها دارند و به همین دلیل پرچم مبارزه به دست گرفته‌اند و قطعا اگر دوباره دولت را به دست بگیرند؛ مردم فراموش می شوند و دیگ‌هایی بزرگ‌تر برای خود روی اجاق بیت المال بار می گذارند.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
پیشنهاد: به نظرم ، خیلی لازم است که، شخص آقای رییس جمهور یا معان اول، رسما اعلام نمایندکه ؛[ خوب! دولت به موضوع پرداخت های نجومی رسیدگی کرد و اقدامات لازم را به طور قاطع انجام داد. حالا ملت منتظراست تا ببیند، آیا به اختلاس های میلیارد میلیاردی سال های قبل، مسئولین نظام و قوه قضاییه، رسیدگی ملموس و منتج به عمل، می کنند!؟
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز