معاون پارلمانی رئیس جمهوری مطرح کرد؛

اراده هر سه قوه در جریان فیش های حقوقی / ستاد فرمان امام(ره)، نیروهای مسلح و شهرداری در زمره پرداخت های نامتعارف/ فعالیت اتاق فکر علیه دولت بر اساس حدس و گمان نیست

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۴:۵۲:۰۲
کد خبر: ۴۲۸۶۲۶
اراده هر سه قوه در جریان فیش های حقوقی / ستاد فرمان امام(ره)، نیروهای مسلح و شهرداری در زمره پرداخت های نامتعارف/ فعالیت اتاق فکر علیه دولت بر اساس حدس و گمان نیست
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت : دولت ثابت کرد در عذرخواهی لکنت ندارد وی همچنین به اشاره کرد دولت به دنبال تنظیم لایحه ای برای اصلاح نظام پرداخت است که به زودی به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری امروز خود با تبریک عید فطر بیان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی بود و کارهای خوبی انجام شد که یکی از این کارها ملاقات های رئیس جمهور با اقشار مختلف بود.  مجید انصاری ادامه داد: ضمن دیدارهای مفیدی که رئیس جمهور با احزاب ، اصحاب رسانه و برجامیان داشت اقداماتی نیز در جلسات دولت در خصوص فیش های حقوقی، قراردادهای نفتی و مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی انجام شد که گزارشاتی نیز از این اقدامات توسط رئیس جمهوری ارایه شد.

ضعف نظارتی و رسیدگی

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه در مباحث مطرح شده در خصوص فیش های حقوقی بارها به ضعف دستگاه های نظارتی اشاره شده است در حالی که می توان ضعف در نحوه رسیدگی را نیز در کنار ضعف نظارتی برشمرد مانند مباحثی که درباره بنیاد شهید و مناطق آزاد مطرح شد اما رسیدگی صورت نگرفت گفت: مسلما چنانچه بحث هایی در خصوص تحقیق و تفحص ها مطرح باشد باید ابتدا گزارش آن قرائت شود تا بتوان تصمیمات قاطع تری در این زمینه اتخاذ کرد.

وی افزود: موضوع فیش های حقوقی عاملی شد تا هر سه قوه در این زمینه احساس مسئولیت کنند و در این زمینه اراده ای شکل گرفت تا این موضوع برطرف شود، لذا انتظار می رود نواقص موجود در مرور زمان رفع شود و اصلاح قانونی که دولت مدنظر دارد این موضوعات را نیز پیش بینی کرده است.

فیش های حقوقی بانی خیر شد

مجید انصاری همچنین در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با فیش های حقوقی و انگیزه های دامن زدن به آن اظهار داشت: ما به افشای فیش‌های حقوقی نجومی نگاه منتقدانه‌ای نداریم که بگوییم چرا رسانه‌ها این فیش‌ها را افشا کردند و مهم‌تر اینکه ما از رسانه‌های افشاکننده تشکر و قدردانی می‌کنیم. حتی آقای روحانی بارها گفتند که افشای حقوق‌های نجومی خبر مبارک و خوبی برای همگان بوده است. چرا که زمینه اصلاح ناهنجاری اداری و یک بی‌عدالتی را برای سروسامان دادن به آن برای دولت تدبیر و امید فراهم کرد. از طرفی آقای روحانی در هیات دولت بارها به صراحت بیان کرد که به دنبال انگیزه‌یابی درباره افشای حقوق‌های نجومی نباشیم، بلکه باید به دنبال حل مشکل و احقاق عدالت اداری و حقوقی بگردیم.

انصاری در این‌باره تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای افشای فیش‌های حقوقی نامتعارف را برای تخریب دولت تدبیر و امید علم کردند تا پرونده‌های فساد عظیم و ده‌ها هزار میلیارد اختلاس و فسادی که در نهادهای مختلف مانند تامین اجتماعی صورت گرفته بود، فراموش شوند. در حالی‌که دولت و مردم نمی‌توانند فسادهای گذشته را فراموش کنند. کما اینکه پرونده‌های بزرگ فساد مالی هم‌اکنون در قوه‌قضائیه تحت بررسی قرار گرفته است و این‌طور نیست که قوه‌های ‌قضائیه و مجریه، فسادها و اختلاس‌های چندده هزار میلیاردی را فراموش کنند.

وی همچنین ابراز داشت: دولت از ماه ها پیش به دنبال گزارشی که وزیر اقتصاد و دارایی در این خصوص در جلسه هیئت دولت ارائه کرد در پی اصلاح این قانون بود و شاید آنچه به یکباره در رسانه ها در مورد فیش های حقوقی بی ارتباط با عزم دولت برای پیگیری این موضوع نباشد.

وی ادامه داد: دولت به دنبال اصلاح سیستم پرداختی است که قرار است این اصلاحیه در قالب لایحه  حدودا تا یک ماه دیگر به مجلس ارسال شود و امیدواریم مجلس نیز خارج از نوبت به این لایحه رسیدگی کند.

دولت ثابت کرد برای عذرخواهی لکنت ندارد

او با بیان اینکه رئیس‌جمهوری بارها تاکید کرده است که اگر کوتاهی از طرف دولت صورت گرفته باشد، از عذرخواهی لکنت‌زبان نمی‌گیریم، افزود: آقای روحانی در تمام جلسات و سخنرانی‌های خودشان گفتند که اگر ایرادی از سوی ما صورت گرفته باشد قطعا از مردم عذرخواهی می‌کنیم و عوامل ضعف را شناسایی و مورد اصلاح قرار خواهیم داد.

انصاری ادامه داد: خوشبختانه ملت عزیز ایران فرق حقوق‌های نامتعارف با متعارف را درک می‌کنند و قبول دارند که باید میان یک کارمند ساده با یک پزشک تفاوت حقوقی وجود داشته باشد، اما برخی افراد دور خودشان نشستند و تصمیم گرفتند که از این ماه به بعد حقوق‌هایشان براساس فرمول‌های محاسبه‌ شده خود واریز و پرداخت شود که این موضوع اصل بی‌عدالتی است و قطعا دولت با این مساله به طور جد برخورد خواهد کرد.

ستاد فرمان امام(ره)، نیروهای مسلح و بانک ها در زمره پرداخت های نامتعارف

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در هر سه قوه با بیان اینکه پرداخت های نامتعارف مربوط به قوه مجریه نیست تاکید کرد: در هر سه قوه پرداخت های نامتعارف وجود داشته است که بیشترین آن مربوط به بانک ها می باشد که البته بانک های دولتی در این سیستم کمترین پرداخت را داشتند اما در کنار بانک ها می توان به ستاد فرمان امام، نیروهای مسلح، شهرداری و بانک های وابسته به شهرداری اشاره کرد.

انصاری با پذیرفتن ضعف دولت در زمینه اطلاع رسانی گفت: من می پذیرم سیستم اطلاع رسانی دولت ضعیف است و در حالی که مشاهده می شود وزارتخانه ها اقدامات بسیار موثری انجام می دهند اما این اقدامات به گوش مردم نمی رسد و شاید احساس می کنم اگر در این زمینه اطلاع رسانی کنم ریا می شود.

این در حالی است که فارغ از دشمنان خارجی بعضی دوستان داخل تلاش می کنند مردم را از دولت مأیوس کنند و این موضوع را در ماجرای برجام به وضوح می توان دریافت. 

 

بر اساس حدس و گمان نمی گوییم اتاق فکر علیه دولت وجود دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در خصوص شبهات مطرح شده در رابطه با تشکیل اتاق فکر علیه دولت در مجلس گفت : گاهی از علت به معلول و گاهی از معلول به علت پی به حقیقت می‌بریم. متأسفانه کانون برنامه‌ریزی و سازمان یافته‌ای علیه دولت تدبیر و امید تشکیل شده است که به قول شما اتاق فکری علیه دولت هر هفته برای تخریب اقدامات و دستاوردهای آقای روحانی ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: اقدامات اتاق فکر تخریب دولت دارای اعضای مشخصی است چراکه ادبیات، لحن و رویکردهای واحدی از سوی برخی افراد و رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم. حتی تیتر و متن این رسانه‌ها و روزنامه با یکدیگر تفاوتی ندارد.

انصاری با تأکید بر اینکه رفتارهای مشترک و یکپارچه رسانه‌های مخالف روحانی نسبت به تخریب دولت تصادفی و اتفاقی نیست، تصریح کرد: اقدامات اتاق فکر تخریب دولت غیرقانونی و غیراخلاقی است. برخی از الان حول شدند و به اقدامات زودهنگام انتخاباتی روی آورده‌اند در حالی که سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم. وی خاطر نشان کرد: دولت بر اساس حدس و گمان صحبت نمی کند و دلایل و شواهد دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: اعضای اتاق فکر علیه دولت با دروغ پردازی و تخریب و ناامید کردن مردم در حال بالا رفتن از نردبان گناه هستند.

او عنوان کرد: مخالفان با اقداماتشان می‌خواهند دولت و آقای روحانی را عصبانی کنند تا به مباحث مبارزه با مفساد اقتصادی و مسائلی از این دست ورود پیدا نکند. در حالی که دولت عصبانی نخواهد شد و وارد حاشیه نمی‌شود. بنابراین دولت تدبیر و امید عزم خودش را برای مبارزه با فسادهای مالی و... جزم کرده است و با کسی هم تعارف ندارد. 

 

حامیان دولت از اصلاح طلبان جدا نیستند

انصاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره رابطه حامیان دولت و اصلاح‌طلبان در مجلس و اینکه چرا اعتدال‌گرایان از علی لاریجانی برای ریاست مجلس حمایت کردند، پاسخ داد: بحث انتخابات مجلس و رئیس آن درون‌پارلمانی است و ما از همان روز اول اعلام کردیم که دولت هیچ دخالتی در امور داخلی و انتخابات مجلس نمی‌کند. ضمن اینکه رابطه دولت با مجلس شورای اسلامی سازنده و براساس تعامل شکل گرفته است. یعنی دولت موظف است با قوه‌ مقننه رابطه صمیمی و مبتنی‌بر قانون و همچنین حفظ استقلال قوا انجام دهد. ما به عنوان دولت هیچ موضع‌گیری درباره انتخابات و مباحث درون مجلس نداشته و نداریم.

وی با اشاره به اینکه نباید حامیان دولت را با گروه‌های سیاسی مانند اصلاح‌طلبان در تقابل یکدیگر قرار دهیم، اظهار کرد: اینکه بخواهیم اصلاح‌طلبان یا یک گروه سیاسی دیگری را در برابر حامیان دولت قرار دهیم، کار درست و صحیحی نیست. به عبارتی تمام کسانی که در لیست امید، لیست اعتدال‌ و توسعه یا کاندیداهای اصولگرا و مستقل در مجلس راه یافتند رابطه خوبی با دولت خواهند داشت و اساسا من تفکیک‌بندی و تقسیم‌بندی میان حامیان دولت و گروه‌های سیاسی را نمی‌پسندم.

 

 

 

نظر شما
نظرات
فریاد
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
شما قانونی با افراد برخورد کنید نظارت کنید و افراد مربوطه را عزل و حقوق بیت المال را برگردانید و با احدی از بدنه دولت و بانک ها بیمه ها شرکت ها و ... تعارف نداشته باشید
بهر حال در دولت فعلی حقوق های چند صد میلیونی بوده که شکی دیگر نیست
اقدام کنید تا اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید بیشتر شود
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز