منصوری آرانی در گفت و گو با برنا:

فساد مالی در کشور تاریخ ده ساله دارد/ باید از دولت فعلی برای شفاف‌سازی‌ها قدردانی کرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۸:۴۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۹۴۵۲
فساد مالی در کشور تاریخ ده ساله دارد/ باید از دولت فعلی برای شفاف‌سازی‌ها قدردانی کرد
نماینده پیشین مجلس گفت: موضوع فیش های حقوقی و فساد اقتصادی، طی سالهای گذشته در تمامی نهادهای نظام مطرح بوده است.

منصوری آرانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره افشای فیش های حقوقی گفت: موضوع فیش های حقوقی و فساد اقتصادی، سالها در تمامی نهادهای نظام مطرح بوده است. انتظار می‌رفت طی سالهای گذشته و پس از انقلاب فساد مالی ریشه‌کن شود، اما متاسفانه در دهه های گذشته فساد مالی و اختلاس‌ هیچ گاه به شکل علنی در مطبوعات شفاف سازی نشد، زیرا مطرح شدن یک گوشه کوچک از فسادهای مالی در رسانه ها می تواند قدم بزرگی برای اصلاح کشور باشد. بنابراین منصفانه است از دولت فعلی برای شجاعت و پشت کاری که در جهت شفاف‌سازی دارد، قدردانی کرد.

آرانی ادامه داد: بحث دیگری که در پرداخت های نامعقول باید توسط دولت پیگیری شود، مزایده ها و رابطه‌ها است. سالهااست که در این حوزه‌ها به وضوح شاهد فساد هستیم و هیچکس اعتراض نکرده و شفاف‌سازی صورت نمی گیرد.

وی بیان کرد: مقابله با فسادهای مالی موضوعی نیست که تنها نیاز به پیگیری دولت داشته باشد، بلکه تمام سران سه قوه مسئول هستند و مجلس برای نارسایی قانونی باید پاسخگو باشد. دیوان محاسبات و قوه قضاییه نیز برای کوتاهی در پیگیری ها باید عذرخواهی کنند و در تلاش برای رفع این مشکل باشند.

منصوری آرانی در پاسخ به این سوال که آیا مطرح شدن همزمان فیش‌های حقوقی و انتخابات ریاست‌جمهوری میتواند ناشی از درگیری‌های جناحی باشد، گفت: در کمال تاسف شاهد هستیم، گاهی مسائل با هر درجه از اهمیت آنقدر در حاشیه غرق شده که به اصل جریان پرداخته نمی شود. فیش های حقوقی نیز می توانست در جریان حاشیه‌ها به فراموشی سپرده شود، اما شفاف‌سازی دولت، آگاهی رسانه ها، مطبوعات و شعور سیاسی مردم، مانع از آن شد که این مسئله مانند گذشته در اذهان عمومی به حاشیه کشانده شود.

وی در خاتمه گفت: دولت آقای روحانی با اقتدار در دفاع از حقوق ملت تلاش می کند و با عزل مدیران متخلف، نشان داد که در ریشه کن کردن فساد از نظام ثابت قدم است.

 

نظر شما