حسین سبحانی نیا در گفت و گو با برنا تشریح کرد؛

استفاده عربستان از منافقین به عنوان ابزاری برای خصومت با ایران

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۲۹:۵۶
کد خبر: ۴۲۹۶۵۱
استفاده عربستان از منافقین به عنوان ابزاری برای خصومت با ایران
سبحانی نیا گفت: به طور قطع عربستان از حمایت ایران در جهت سیاستهایش ناامید شده است همچنین با کشورهای دیگر منطقه عربی و حاشیه خلیج فارس سرجنگ دارد. لذا با اقدامی مانند سفر وزیر خارجه اش به اسرائیل به وضوح نشان داد ازهمکاری و ارتباط با دشمنان منطقه امتناع نمیکند. و امروز شاهد هستیم عربستان در جهت تکمیل مخالفت هایش با ایران با منافقین همسو و به حمایت پرداخته و در بین آنها حضور رسمی داشت.

حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گروه سیاسی خبرگزاری برنا درباره اتهامت "ترکی‌الفیصل" در کنفرانس منافقین در پاریس گفت: سازمان منافقین و هیات عمومی این سازمان در موقعیت نامناسبی قرار گرفته‌اند و برای ادامه حیات خود متوسل به راه‌های مختلف و دست به دامان هر کشور و مجموعه ای می‌شوند. این بار در قلب فرانسه به طور علنی از حمایت عربستان رونمایی کرد.

وی ادامه داد: در نشست اخیر علاوه بر بحث در خصوص زنده بودن و یا مرگ مسعود رجوی آن هم به شکل ضمنی، اتهامات مختلفی به ایران زده شد. سالهاست که رجوی در محافل عمومی حضور فیزیکی نداشته است لذا احتمال قوی بر فوت و یا کشته شدن مسعود رجوی است.

سبحانی‌نیا در ادامه با تاکید به اینکه عربستان از منافقین به عنوان ابزاری در جهت خصومت با ایران استفاده می‌کند گفت: به طور قطع عربستان از حمایت ایران در جهت سیاستهایش ناامید شده است همچنین با کشورهای دیگر منطقه عربی و حاشیه خلیج فارس سرجنگ دارد. لذا با اقدامی مانند سفر وزیر خارجه اش به اسرائیل به وضوح نشان داد ازهمکاری و ارتباط با دشمنان منطقه امتناع نمی‌کند. 

وی افزود: امروز شاهد هستیم عربستان در جهت تکمیل مخالفت هایش با ایران با منافقین همسو و به حمایت پرداخته و در بین آنها حضور رسمی داشت. منافقین گروه از هم پاشیده و رو به زوالی است. ولی عربستان با توجه به شرایط داخلی و خارجی اش در منطقه و نفرت عمومی که از سوی دیگر کشورها به آخرین گزینه های موجودش متوسل شد. در مقابل نیز منافقین به عنوان یک سازمان پوسیده و از هم پاشیده به هر کشوری پناه می‌برد تا از صحنه جهانی به طور کلی پاک و فراموش نشود.

سبحانی نیا در پاسخ به این سوال که چرا شخص الفیصل نماینده عربستان در کنفرانس بود گفت: ترکی الفیصل سابقه ای امنیتی و اطلاعاتی دارد، در بخش های بین‌المللی و اطلاعاتی کار کرده و به این اعتبار می‌توانست گزینه درستی از سوی عربستان  برای نشان دادن مخالفت صریح با ایران باشد.

او در خاتمه صحبت هایش به اتهامات مطرح شده نسبت به ایران در کنفرانس پرداخت و گفت: در مدت اخیر،عربستان تغییری در رویکردهای خصمانه اش نسبت به ایران ایجاد نکرد. درمقابل نیز ما نمی‌توانیم به بهبود روابط خود با عربستان امیدوار باشیم چراکه صلح یک وضعیت متقابل و دوطرفه است. ضمن اینکه ما همواره تلاش کرده‌ایم رابطه دوستانه‌ای با کشورهای همسایه خود داشته باشیم. اگر قرار است از موضع دشمنی و سرجنگ با ما رفتار شود، ما نیز عکس‌العمل بجا و درست را نشان می‌دهیم. ایران باید از موضع خود یک تعریف روشن به کشورهای منطقه ارائه دهد. و چهره واقعی و خواستار صلح را از خودش به جهان اسلام کامل معرفی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز