نماینده مجلس پنجم:

نسبت دادن فیش‌های حقوقی به دولت یازدهم بی‌انصافی است/ باید مرزهای اقتصادی کشور را گسترش داد/ روحانی با دست خالی نمی تواند به امور رسیدگی کند

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۰۲:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۱۶۱
نسبت دادن فیش‌های حقوقی به دولت یازدهم بی‌انصافی است/ باید مرزهای اقتصادی کشور را گسترش داد/ روحانی با دست خالی نمی تواند به امور رسیدگی کند
نماینده مجلس پنجم گفت: اینکه فیش های حقوقی را به دولت یازدهم نسبت می دهند بی انصافی است، این روند در گذشته وجود داشته و تا به امروز هم ادامه دارد، اگر در آن زمان دستگاه های نظارتی ما بر اساس وظیفه خودشان عمل می کردند و نظرات خاصی را اعمال نمی کردند قطعا چنین سوء استفاده هایی صورت نمی گرفت.

سید محمد رضا میلانی نماینده مردم تبریز در مجلس پنجم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره عملکرد دولت و روند پیگیری فیش های حقوقی مدیران دولتی گفت:  عوامل مختلفی در جریان اداره یک کشور نقش دارند، اما در بحث فیش های حقوقی  ذکر این نکته ضروری است که ساختار تشکیلاتی نادرست و نداشتن زیر بنای قانونی باعث به وجود آمدن  این حقوق های غیر متعارف شده است.

وی ادامه داد: اینکه آن را به  دولت یازدهم نسبت می دهند بی انصافی است، این روند در گذشته وجود داشته و تا به امروز هم ادامه دارد، اگر در آن زمان دستگاه های نظارتی ما بر اساس وظیفه خودشان عمل می کردند و نظرات خاصی را اعمال نمی کردند قطعا چنین سو استفاده هایی صورت نمی گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نبود شفافیت در بودجه زمانی که در مجلس تصویب می شود خودش می تواند محل بسیاری از برداشت های غیر متعارف شود. نمایندگان هنگام تصویب بودجه و ردیف های آن باید حساسیت زیادی به خرج دهند تا مشخص شود هر نهاد و سازمان چه میزان دریافتی دارد.

وی افزود: در سایر نقاط دنیا وزارتخانه ها، مراکز دولتی، دانشگاه ها و حتی مراکز غیر دولتی سالیانه گزارشات مالیشان را در رسانه ها مطرح می کنند و مشخص می شود چه میزان هزینه شده و چقدر سود داشته اند بر خلاف کشور ما که تا کنون گزارش مالی موسسات  و نهاد های دولتی به مردم ارائه نشده است.

این نماینده اسبق مجلس  با بیان اینکه باید به مردم در زمینه هزینه های جاری کشور گزارش داده شود، اظهار داشت: این پول متعلق به مردم و ما ادعا نمی کنیم که برای آنها صرف شده پس باید در جریان امور قرار گیرند.

این پول مردم است که انجا جمع می شود پولی که از نفت به دست می آید پول انفال است، می رود و در خزانه جمع می شود و دولت می آید از مجلس اجازه می گیرد که من به این شکل می خواهم این درآمد را داشته باشم و هزینه کنم و مجلس هم نماینده مردم است، لذا باید نهایتا به اطلاع مردم برسد، شما می بینید که تفریغ بودجه وقتی به مجلس می آید یک نفر  صبحت می کند و نهایتا به هیچ جایی نمی رسد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اطلاعاتی هم که توزیع می شود یک طرفه است و شما نمی توانید به طور قطع بگویید که درست است یا خیر؟ باید در این زمینه هم تحولاتی صورت گیرد و جریان اطلاع رسانی به مردم شفاف شود، مثلا وقتی می گوییم کسی سه میلیارد از بودجه مملکت  را برده و اینکه هزاران میلیارد خرج یک پروژه شده باید بر پایه مستندات سخن گفته شود که آن هم فقط با دادن اطلاعات درست دراختیار رسانه امکانپذیر است.

نماینده مردم تبریز در مجلس پنجم،  در بخشی دیگر از این گفتگو به نقش دولت در اطلاع رسانی صحیح به مردم اشاره کرد و گفت:  جایگاه دولت مشخص است  و باید اطلاعات مشخص کند تا خبرگزاریها و رسانه های عمومی با توجه به اصل رسالت خبری اقدام کنند.

میلانی در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت روحانی در بحث فیش های حقوقی را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: ما برای اولین بار مشاهده کردیم که یک دولت از مردم عذر خواهی می کند که خود این امر می تواند موجب اعتماد اقشار جامعه به دولت و نظام باشد و با آن اطمینان پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: معتقدم عملکرد دولت از هنگامی که به روی کار آمده است تا امروز مثبت بوده  اما یادمان نرود که برای اداره کشور باید سرمایه داشته باشیم آقای روحانی با دست خالی که نمی تواند به امور رسیدگی کند.

میلانی در پایان تاکید کرد: باید به بازارهای جهانی فکر کنیم و همانگونه که مرزهای سیاسی خود را گسترش داده ایم باید مرزهای اقتصادی کشورمان را گسترش دهیم و تا زمانی که چنین اتفاقی نیفتد نباید انتظار معجزه داشت.

نظر شما