در آستانه سالروز توافق برجام مطرح شد؛

بیگدلی: نگاه غضب آلود به ایران در سایه برجام تغییر کرد/ روحانی و ظریف چهره متفاوتی از ایران را به جهانیان معرفی کردند

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۰۷۵۴
بیگدلی: نگاه غضب آلود به ایران در سایه برجام تغییر کرد/ روحانی و ظریف چهره متفاوتی از ایران را به جهانیان معرفی کردند
این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: آقای روحانی و ظریف ایران چهره متفاوتی از ایران را به جهانیان معرفی کردند.

علی بیگدلی کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در آستانه سالروز توافق برجام گفت: پرداختن به جزییات برجام نیاز به تشریح و زمان بیشتری دارد، زیرا در شرایطی که ایران نزدیک به 8سال در انزوای سیاسی فرو رفته بود، برجام بهترین راه نجات کشور محسوب می‌شد. ما به وسیله این توافق بین‌المللی، انبساط خاطری برای ایران فراهم کردیم ونگاه غضب آلودی که دنیا به ما داشت، تغییر کرد.

وی افزود: باید برجام را از چیزی که پس از آن اتفاق افتاد، جداکنیم. به این معنی که برجام ایران را از سایه تحریم‌ها خارج کرد و امروز با دوران پسابرجام روبه رو هستیم. اگر با بی دقتی روابط دیپلماتیک خود را پیش ببریم، می تواند منجر به دوره جدید تحریم ها شود. بزرگ ترین پیام برجام این بود که ایران تروریست نیست و موشک هسته‌ای ندارد، حال نگهداری از این چهره در سطح جهانی با پیشبرد صحیح روابط بین الملل امکان پذیر است.

 بیگدلی به فضای پسابرجام به عنوان دوره جدیدی از مذاکرات اشاره کرد و گفت: برجام می تواند با چندصدایی و اختلاف‌نظرهای داخلی را از بین ببرد. از بین رفتن تحریم ها بهترین اتفاق برای ایران بود ولی نباید فراموش کرد که تنها دستاورد نیست و برای حفظ آن باید به دوره  پسابرجام معطوف شویم. هم اکنون نیازمند دیدگاه جدیدی در روابط سیاسی خود با غرب هستیم و باید روابط فرامنطقه ای خود را بهبود بخشیم.

این کارشناس بین‌المللی به نقش مهم آقای روحانی و ظریف در امضای برجام اشاره کرد و ادامه داد: آقای  روحانی و ظریف ایران چهره متفاوتی از ایران را به جهانیان معرفی کردند. متاسفانه در 10سال گذشته و در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، ایران با هیچ کشور اروپایی و غربی رفت و آمد نداشت و امروز ما شاهد هستیم آقای روحانی به نمایندگی از ایران  و به طور رسمی در نشست های مختلف حضور دارند.

 وی در خاتمه گفت: برجام کودکی است که برای رشد خود به مراقبت مردم نیاز دارد. ما میخواهیم  جهان بین‌الملل به ایران نگاه مثبت داشته باشد. مردم در دو سال گذشته با صبوری ثابت کردند در کنار دولت بوده و خواستار صلح و ارتباط متقابل با جهانیان هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز