عبدالله ناصری در گفت و گو با برنا:

توافق هسته‌ای بدون دولت یازدهم غیرممکن بود/ اگر روحانی و تیم‌هسته‌ای نبودند تحریم‌ها باقی می‌ماند

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۰:۲۳
کد خبر: ۴۳۱۶۱۶
توافق هسته‌ای بدون دولت یازدهم غیرممکن بود/ اگر روحانی و تیم‌هسته‌ای نبودند تحریم‌ها باقی می‌ماند
عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: نباید فراموش کنیم اگر آقای روحانی و دولتش نبود ما سالها در تحریم باقی می‌ماندیم. دولت یازدهم در مدت زمانی که از حضور آن می گذرد بیشترین خدمت ممکن را به ملت ایران کرد.

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه الزهرا در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا در یک ساله شدن برجام گفت: می توان از برجام به عنوان یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد.  مهم ترین اثر برجام در یک‌سال گذشته روانی و سیاسی بود و قطعا دستاوردهای اقتصادی نیز داشته است که نیازمند گذشت زمان است و نباید برای آن  عجله کرد ولی با همین ثمره نسبی و روانی توانست تنش را از بدنه جامعه کاهش دهد و مردم را به امیدواری دعوت کند.

وی با تاکید بر استفاده از فضای پسابرجام افزود: برای کوتاه کردن زمان در رسیدن به دستاوردهای اقتصادی برجام باید اصول روابط بین‌الملل و سیاسی را به درستی رعایت و صبر کنیم و قبول کنیم به سرمایه گذاری های خارجی برای رونق اقتصادی  نیاز داریم، این در حالی است که سرمایه‌گذاران خارجی نیز تمایل و رقبت خود را برای حضور اقتصادی در ایران نشان داده و اعلام کرده اند.

ناصری به نقش دولت یازدهم در تحقق  این توافق اشاره کرد و گفت: برجام بدون دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده ایشان تقریبا غیرممکن بود. نباید فراموش کنیم اگر آقای روحانی و دولتش نبود ما سالها در تحریم باقی می‌ماندیم. دولت یازدهم در مدت زمانی که از حضور آن می گذرد بیشترین خدمت ممکن را به ملت ایران کرد.

 این تحلیلگرسیاسی در خاتمه صحبت‌هایش گفت: تحریم ها در چندین سال، ضربه‌های بسیاری را به اقتصاد ایران وارد کرد. ما برای از بین بردن این تحریم ها نیازمند زمان و هوش سیاسی هستیم لذا مردم باید کمی صبور باشند و در کنار مردم مسئولان نیز باید با اتحاد و روابط صحیح بین‌المللی در نزدیک شدن به دستاوردهای اقتصادی برجام تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز