معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اقصاد تاکید کرد:

استفاده از روش CNG می تواند گام خوبی در جهت گازرسانی به مناطق دورافتاده کشور باشد

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۴:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۴۵۵
استفاده از روش CNG می تواند گام خوبی در جهت گازرسانی به مناطق دورافتاده کشور باشد
جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش گروه دولت خبرگزاری برنا؛ دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به درخواست وزارت نفت مبنی بر اجرای طرح گازرسانی به نیروگاه‌های منطقه چابهار از طریق CNG گفت: استفاده از این روش به جای ایجاد کیلومترها خط لوله، می تواند گام خوبی در جهت گازرسانی به مناطق دورافتاده کشور باشد و فرصتی است تا مردم این مناطق بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.

در این جلسه درخواست وزارت نفت مبنی بر طرح گازرسانی به نیروگاه های منطقه چابهار از طریق CNG مطرح شد و پس از ارائه گزارش وزیر نفت درخصوص مشخصات اقتصادی، اجرایی و فنی طرح،‌ با رأی اعضای جلسه این طرح به تصویب رسید.

تعدیل نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا در کشور از شرکت های حمل و نقل درخواست وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از ارائه توضیحات وزیر و طرح گزارشی از مباحث مطرح شده در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، تصمیماتی اتخاذ گردید.

در ادامه این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون رییس جمهور در امور اجرایی، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فروش اوراق مشارکت برای طرح های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به میزان 4000 میلیارد ریال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سپس به تصویب رسید.

درخواست دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین مصادیق مواد معدنی خام بود و با توجه به اینکه مواد خام معدنی در صورت صادرات به خارج مشمول معافیت مالیات از صادرات نمی شوند، مصادیق مواد معدنی خام در قالب فهرستی به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز