نعمت زاده خبر داد:

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آفریقا

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۴:۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۰۶۵
آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آفریقا
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای صدور خدمات فنی و مهندسی در پروژه های زیر بنایی نظیر :راه ، مسکن ، سد ؛ ریل ، فرودگاه و غیره به سایر کشورها به ویژه قاره آفریقا را دارد.

به گزارش  گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اطلاع  رسانی تولید وتجارت ایران شاتا،  محمد رضا نعمت زاده طی دیدار وزیر راه و شهر سازی کنیا در حاشیه چهاردهمین اجلاس بین المللی آنکتاد در نایروبی با بیان این مطلب ، افزود: در انبوه سازی تجربه خوبی داشته و بیش از دو میلیون مسکن ساخته ایم و در ونزوئلا و برخی از کشورها این تجربه را منتقل کرده ایم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:  کشورمان  با وجود کارخانجات متعدد سیمان وفولاد توانسته است به صادرات 20 میلیون تن سیمان و 4 میلیون تن فولاد موفق شود همچنین توانایی این موضوع را داریم که با آوردن کلینکر در کشور مقصد مبادرت نماید.

مهندس نعمت زاده با بیان این که در بحث جاده سازی مجهز به آزمایشگاههای قیر می باشیم، افزود : در خصوص راه سازی اعم از : ریل ، جاده  و فرودگاه  جمهوری اسلامی ایران به ویژه ساخت مسکن  توانایی لازم را داردو حتی می تواند در کشورهای متقاضی صدور خدمات فنی و مهندسی در این رابطه نماید.

برپایه این گزارش، وزیر زیر ساختها، حمل ونقل و مسکن کشور کنیا نیز در دیدار خود با نعمت زاده گفت: زمینه های همکاری اقتصادی کنیا با جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است، همچنین ما برنامه ای وسیعی برای راه سازی در کنیا را داریم بطوریکه درصددیم 10 هزار کیلومتر راه  را به مناقصه بین المللی بگذاریم .

وی افزود: در زمینه ریلی و مترو  دارای تجارب زیادی هستیم  و آمادگی این را داریم که شرکتهای ایرانی و کنیایی را در این خصوص جنگ کنیم.

وزیر کنیایی در ادامه گفت: ما خواهان  توسعه فرودگاههای نایروبی هستیم همچنیمن کمبود مسکن  در کشورمان حس می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز