محمدرضا باهنر ؛

با لیست بالا آمدند اما به آن رای ندادند

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۳:۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۴۹۸۲
با لیست  بالا آمدند اما به آن رای ندادند
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با انتقاد از رفتار غیر حزبی برخی افراد به انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت : برخی با لیست امید و یا اصوللگرایی به مجلس راه پیدا کردند اما در این چارچوب عمل نکردند.

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا، محمدرضا باهنر در همایش احزاب و دهمین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تفاوت های بین انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و انتخابات گذشته گفت: در انتخابات اخیر همه فعالین سیاسی  بر این باور بودند که اگر مطالبه ای دارند باید به پای صندوق های رای بیایند.

وی با انتقاد به این نکته که فعالان سیاسی عادت کرده اند موقع انتخابات از احزاب بهره ببرند اما هزینه آن را پرداخت نکنند ادامه داد: هنگامی که این افراد به جایگاهی می رسند می گویند کدام حزب و تشکیلات ما خودمان این جایگاه را به دست آوردیم.

باهنر با اشاره به لیست امید گفت : برخی از این لیست بالا آمدند اما در مجلس به آن رای ندادند و عکس این موضوع  نیز مشاهده شد که عده ای به نام اصولگرایی و با لیست اصولگرایان وارد مجلس شدند اما بعد اعلام استقلال کردند و گفتند عضو هیچ گروه و حزبی نیستم؛ این مانند آن است که بگویند من طایفه، محل تحصیل و خانواده ای ندارم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود : استقلال افراد در کشور ما ممدوح است در حالی که حزبی عمل کردند مقبول ترین روش کار سیاسی  است؛ بنابراین اگر یک آقایی حدود 20 میلیون رای آورده است تصور می کند که به انداره این تعداد بزرگ شده و محبوب مردم قرار گرفته، اما معلوم نیست به اندازه 20 میلیون بفهمد؛ بنابراین باید، یک تشکیلات و یک مراکز مطالعاتی در این میان وجود داشته باشد تا معیاری برای سنجش باشد.

وی با اشاره به تعدد احزاب و تشکلات سیاسی در کشور  گفت بیش از 400 حزب از وزارت کشور مجوز گرفتند که از این تعداد 350 حزب فقط روی کاغذ وجود دارد و بقیه در زمان های غیر از انتخابات، در خواب زمستانی بوده و در کشور تنها 5 یا 6 حزب داریم که در طول سال فعالیت می کنند به گونه ای که همایش برگزار می کنند، دفتر مشخص و روزنامه و نشریه دارند.

 وی در ادامه بیان کرد: ما ناچار به داشتن حزب فراگیر منظم چارجوب دار و پاسخ گو در کشور هستیم و اگر به این سمت حرکت نکنیم نسبت به آینده نظام و مردم خوف وجود دارد که با بحران و بن بست مواجه شود.

نماینده پیشین تهران در آخر تاکید: اگر قرار است از نردبان حزبی بالا برویم و به آن تعهد داشته باشیم  باید احزاب  در چارچوب‌های اصلی نظام که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده اند و همچنین بر اساس اصل 110 قانون اساسی فعالیت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز