بازنشر/ احمد شیرزاد در گفت‌وگو با برنا:

عملکرد دولت در جهت اصلاح فیش‌های حقوقی قابل دفاع است/ مردم نظام را مسوول می‌دانند/ زبان دولت یازدهم برای عذرخواهی لکنت ندارد

۱۳۹۵/۰۵/۰۱ - ۱۲:۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۲۹۵
عملکرد دولت در جهت اصلاح فیش‌های حقوقی قابل دفاع است/ مردم نظام را مسوول می‌دانند/ زبان دولت یازدهم برای عذرخواهی لکنت ندارد
این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: عملکرد دولت در جهت اصلاح فیش های حقوقی قابل دفاع است.

احمد شیرزاد نماینده پیشین مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره افشای فیش های نجومی برخی مدیران دولتی گفت: عملکرد دولت در جهت اصلاح فیش های حقوقی  قابل دفاع است، البته پس از مطرح شدن فیش های حقوقی در ابتدا دولت مردان دچار بهت شدند، اما پس از عذرخواهی و در اقدامی بسیار مثبت با آن مقابله شد.

وی در ادامه گفت: اگر کسانی در دولت های گذشته اختلاس کرده اند باید به جای خود رسیدگی شود، درست همانطور که پرداخت های مدیران دولتی باید به جای خود  مورد رسیدگی قرار می‌گرفت. آنچه مسلم است، این مقابله گری ها  یک روش اصولگرایانه بوده که در طول سالها در میان مردم با شکست مواجه شده است. بنابراین بهترین راه ممکن در این برهه عذرخواهی رسمی و صمیمیانه از مردم است. به نظر من، دولت از مخالفین و منتقدان که عیب ها را شفاف سازی کرده اند، باید تشکر کند. چراکه فلسفه وجود مخالف همین شفاف سازی ها است و نشان میدهد دموکراسی چقدر می‌تواند در جامعه و در روند اصلاحات کارساز باشد.

شیرزاد در مورد عزل و استعفای مدیران افزود : ما باید تا جایی که منافع ملت به خطر نیافتد، پاسدار آبروی اشخاص باشیم  و در عین حال باید با سوء استفاده کنندگان برخورد شود. اصلاح طلب یا اصولگرا بودن هیچ گاه نباید سنگری برای انجام امور غیرقانونی و نامتعارف اشخاص باشد. کسانی که در جایگاه های مدیریتی کلان قرار گرفته اند، باید بدانند زیر ذره بین و نگاه های مردم هستند. به نظر می‌رسد آقایان عزل شده از پست های مدیریتی دچار توهمی بودند، مبنی بر این که دارای  تخصصی در سطح ملی هستند و کسی توانایی جایگزینی آنها را ندارد.این نوع عملکرد قطعا جفایی در حق ملت بوده و بطور محترمانه باید عزل می شدند.

وی درباره مطرح شدن این موضوع در دولت یازدهم برای بوجود آوردن التهابات سیاسی قبل انتخابات  گفت: در این مسله که جناح مقابل و دشمان دولت از مطرح شدن فیش های حقوقی در سطح ملی جهت تخریب دولت خوشحال شدند، شکی بر سیاسی بودن آن نیست. اما مطرح شدن چنین مسله ای در سطح اجتماعی باعث شد، حساسیت مردم از سطح سیاست های دولتی فراتر رود و متوجه تمام نظام شود. در نظر داشته باشید از این قبیل مشکل سازی ها و رقابت های سیاسی در تمام دنیا اتفاق می افتد، اما وقتی مسله ای به این میزان در سطح جامعه بازخورد داشته باشد، باید عامل انداختن سنگ در آب را نادیده گرفت و به فکر برطرف کردن موج ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق نه تنها دولت بلکه تمام نظام جمهوری اسلامی را درگیر خود کرده است. مردم در چنین شرایطی یک جناح را مسوول نمی‌دانند بلکه کل نظام در افکار عمومی زیر سوال می رود. همانطور که می بینیم جناح اقتدارگرایانه اگر باعث ایجاد این التهاب بود، اما در نهایت تاثیرات این التهاب از جناح اصلاح طلب فراتر رفت و کارآمدی کل نظام را در اذهان عمومی به چالش کشاند.

شیرزاد در خاتمه به عملکرد اصلاحی دولت مجدد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تمامی نهاد ها مورد بازرسی قرار گرفته اند و در این بازرسی ها مواردی یافت می شود که به طور قطع از جناح اصلاح طلب فراتر خواهد رفت. اما این موج را می‌توان به شکلی هدایت کرد که به سمت اصلاحات و دولت برود و بزرگ‌ترین دستاوردش برای مردم اطمینان خاطری مبنی بر ظرفیت عمیق نظام و دولت در مبارزه با فساد و نابسامانی باشد. اگر این اتفاق در دولت های نهم و دهم افتاده بود، آقایان تمام همت طبیعی و ماوراءالطبیعی خود را بر انکار موارد می‌گذاشتند و شما امروز می بینید دولت آقای روحانی تمام تلاشش را برای رفع فساد از بدنه خود انجام داده و اظهار می کند : "زبان ما برای عذرخواهی از ملت لکنت ندارد".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز