بازنشر/ ظریفیان در گفت‌وگو با برنا:

روحانی نشاط را به جامعه بازگرداند/ اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل با دولت هستند

۱۳۹۵/۰۵/۰۱ - ۱۴:۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۳۴۳
روحانی نشاط را به جامعه بازگرداند/ اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل با دولت هستند
غلامرضا ظریفیان وزیر علوم دوره اصلاحات گفت: روحانی فضای امنیتی که در کشور حاکم بود را از بین برد و شادابی و نشاط از دست رفته را دوباره بازگرداند.

غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم دولت اصلاحات در گفت گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: روحانی زمانی سکان اداره کشور را به دست  گرفت که از دولت قبل مسائل و مشکلات فراوانی برجای مانده بود و انباشت آنها برای کشور هزینه های بسیاری بر جای گذاشته بود.

وی افزود: دو مسئله مهم سیاست خارجی در کما رفته و بحران هسته ای در ابتدای کار دولت یازدهم بیشتر از هر چیزی نمایان بود؛ که با برنامه ریزی حساب شده و یک گروه مجرب علیرغم مشکلات فراوانی که پیش رویش بود به سر انجام رسید.

ظریفیان با یادآوری تورم افسار گسیخته و مشکلات اقتصادی در دولت قبل گفت: چالش بعدی دولت مسائل و مشکلات اقتصادی بود که حل آن کاری بس دشوار بود، تورم بیش از هر زمان دیگری بر مردم فشار می آورد و کشور به واسطه سیاست های نادرست از یک اقتصاد بیمار رنج می برد که بعد از برجام و برداشته شدن تحریم ها این معضل تا حدودی مرتفع شده است.

وی افزود: همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد و این انتظار از دولت می ورد که آن را به طور کامل برطرف کند که اگر چنین امر مهمی صورت نپذیرد پاشنه آشیل دولت خواهد بود.

ظریفیان با بیان اینکه رکود اقتصادی و اشتغال دو مسئله مهم است اظهار داشت: اگر به این دو مشکل با دید کارشناسی نگاه نشود و برای رفع آن اقدامی صورت نگیرد می تواند ایجاد بحران کند که امیدوارم دولت یازدهم بتواند این مشکل را به خوبی حل و فصل کند.

وی به عملکرد دولت در سایر حوزه ها اشاره کرد و گفت: این دولت به خوبی توانسته توازن را در عرصه های مختلف حفظ کند، می بینیم که در حوزه فرهنگ به صورت کلان اقدامات موثری انجام داده است ، با وجود اینکه دیدگاه های مختلفی وجود دارد و با طیف وسیعی از افراد سر و کار دارد با این حال اقداماتش در این زمینه قابل قبول و مثبت است.

معاون وزیر علوم دولت اصلاحات عملکرد دولت در سیاست داخلی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما امروز شاهد هستیم که فضای بازتری در جامعه حکم فرماست و از فضاهای امنیتی خبری نیست، احزاب که منحل شده بودند دوباره توانستند مجوز حضور در عرصه و ادبیات سیاسی کشور را بگیرند که باعث به وجود آمدن نوعی اعتماد ملی در کشور شد.

وی خاطر نشان کرد: به واسطه همین اعتماد انتخابات بدون بحران برگزار شد و نتایج واقعی به دست آمد، که یک فرصت طلایی برای دولت است .

وی تاکید کرد: دولت با تدبیر، اندیشه و عقلانیت توانست انتخابات بدون تنشی را برگزار کند که در نوع خود بی سابقه بود ، علیرغم مواضع تند و تیزی که برخی از جریان های سیاسی مقابل دولت گرفتند.

وی در ادامه گفت: در دوره قبل ما شاهد بودیم که افراد جامعه آرامشی نداشتند و فضای عمومی جامعه به نوعی با بحران روبه رو بود که امروز افکار عمومی احساس شادابی و تمایل بیشتری  برای حضور در عرصه مختلف کشور را دارد.

ظریفیان در بخش دیگری از سخنانش به جوانان اشاره کرد و گفت: جامعه ما جامعه جوانی است که اگر به این قشر رسیدگی نشود قطعا با مشکلات فراوانی در آینده روبه رو خواهیم شد باید یک اهتمام  شکل بگیرد تا معضل و مشکلات این نسل نیز مرتفع شود، جوانان کشور ما در بیشتر مواقع نادیده گرفته شده اند که امیدوارم این دولت بتواند آنطور که شایسته آنان است برایشان قدم بردارد.

وی در پاسخ به این سوال که این روزها برخی تندروها و دلواپسان تک دوره ای بودن دولت یازدهم را مطرح می کنند گفت: این طبیعی است که عده ای در برابر اقدامات دولت جبهه بگیرند و تمام تلاش خود را برای تک دوره ای بودن آن به کار ببندند زیرا زمام امور از دستشان گرفته شده، اما دیدیم در انتخابات افکار عمومی شانس دوباره ای به آنها نداد و تجربه تاریخی هم ثابت کرده است دولت ها دو دوره ای هستند اگر از این تجربه هم بگذریم دولت یازدهم با تدبیری که داشته است توانسته یک مشارکت همه جانبه میان طیف های سیاسی به وجود آورد که کم کاری نیست.

وی افزود: امروز اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل با دولت هستند و افکار عمومی و جامعه در پشت سر آنان قرار دارد که با تکیه بر این اصل می توان گفت دولت یازدهم حتما دو دوره ای خواهد بود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز