بازنشر/ قنبری در گفت‌وگو با برنا:

دولت یازدهم شرایط بحرانی را به شرایط عادی تبدیل کرد/ روحانی در انتخابات ۹۶ بالای ۷۰ درصد رای می‌آورد

۱۳۹۵/۰۵/۰۱ - ۱۴:۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۳۴۷
دولت یازدهم شرایط بحرانی را به شرایط عادی تبدیل کرد/ روحانی در انتخابات ۹۶ بالای ۷۰ درصد رای می‌آورد
نماینده مجلس هشتم گفت: روحانی در انتخابات 92، 51 درصد رای داشت در سال 96 احتمالا بتواند بالای 70 درصد آرا را کسب کند و از آنجایی که جریان رقیب تمام تلاش خود را برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به کار بسته است اما مردم باتجربه ای که به دست آورده اند قطعا از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شوند.

داریوش قنبری، نماینده مجلس هشتم در خصوص عملکرد دولت یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت : دولت یازدهم تلاش کرد مشکلات به جا مانده از دولت قبل را حل کند یعنی شرایط کشور را  از یک شرایط بحرانی به یک شرایط عادی تبدیل کند.

وی ادامه داد: در این راستا اولین موضوعی که بایدحل می شد بحران سیاست خارجی بودچراکه  مسائل اقتصادی کشور به صورت خاصی پیوند خورده بود با مشکلات موجود در حوزه سیاست خارجی بنابراین برای حل مشکلات اقتصادی اولین گام حل بحران در سیاست خارجی بود.

وی افزود : در دولت قبل برخی اشتباهات و تصمیمات نادرست موجب شد تا شش قطعنامه علیه ایران صادر شود و این تحریم ها و قطعنامه ها مهمترین عاملی بود که رشد اقتصادی کشور به -6 درصد برسد و تورم به 40 درصد افزایش پیدا کند. از آنجایی که اولین قدم تلاش برای بی اثر کردن قطعنامه ها و تحریم ها بود دولت به درستی تلاش خود را متوجه رفع آثار این تحریم ها کرد و در نتیجه این تلاش ها، سال گذشته توافق هسته ای به سرانجام رسید و مذاکرات بر سر حل مناقشه هسته ای به سرانجام رسید.

قنبری خاطر نشان کرد: هر چند هنوز برخی مسائل در این زمینه وجود دارد اما به هر صورت وضعیت ایران به یک حالت عادی تبدیل شده است و از آن شرایط بحرانی خارج شده و این یک نقطه مثبت در کارنامه دولت یازدهم است و امروز مشاهده می شود که سایه جنگ از روی سر ایران کنار رفته است.

نماینده مجلس هشتم با اشاره به موضوع اقتصاد نیز اظهار داشت: در عرصه اقتصادی نیز دولت تمام توان خود را به کار بسته است؛ هرچند هنوز آثار تحریم ها به چشم می خورد اما در طول این سه سال دولت توانسته رشد اقتصای مثبت را جایگزین رشد اقتصادی -6 درصد کند و علاوه بر آ« تورم 40 درصد امروز به زیر 20 درصد کاهش پیدا کرده است و برخی نظرات کارشناسی حکایت از آن دارد که احتمالا دولت بتواند نرخ تورم را تک رقمی کند که این دستاورد قابل توجهی است.

وی تاکیرد کرد: عادی شدن وضعیت اقتصادی و عادی شدن سیاست خارجی بزرگترین دستاورد های دولت یازدهم است . در سیاست داخلی نیز دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا از حقوق مدنی مردم دفاع کند گرچه موانعی وجود داشته است هر چند موانع و مشکلاتی نیز وجود داشته است اما توانسته است تا حدودی این مطالبه را نیز محقق سازد.

داریوش قنبری با اشاره به موضوع انتخابات 96 اظهار داشت : من فکر می کنم نتیجه انتخابات 96 ادامه همین تدبیر و امیدی است که در دولت آقای روحانی شروع شده است و از آنجایی که مردم شناخت بیشتر و بهتری نسبت به عملکرد دولت پیدا کرده اند بر این اساس به نظرم اگر آقای روحانی در انتخابات 92، 51 درصد رای داشت در سال 96 احتمالا بتواند بالای 70 درصد آرا را کسب کند و از آنجایی که جریان رقیب تمام تلاش خود را برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به کار بسته است اما مردم باتجربه ای که به دست آورده اند قطعا از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز