با کاهش بیش از یک دلاری؛

قیمت نفت ایران به پایین‌ترین سطح در ٣ هفته اخیر رسید

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۰۹:۰۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۵۶۰۰
قیمت نفت ایران به پایین‌ترین سطح در ٣ هفته اخیر رسید
قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به ١٥ ژوئیه (جمعه، ٢٥ تیرماه) برای سومین هفته پیاپی کاهش یافت و قیمت نفت سنگین ایران با یک دلار و ٦٠ سنت کاهش شاهد بیشترین کاهش در میان انواع شاخص های نفتی بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٥ ژوئیه (جمعه، ٢٥ تیرماه) با یک دلار و ٤٩ سنت کاهش به ٤٣ دلار و ١٩ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ٢٢ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٦٠ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٤ دلار و ٨٩ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٢ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلاری و  ٣٦سنت کاهش نشان می دهد.

هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ١٥ ژوئیه با یک دلار و ١٢ سنت کاهش، ٤٥ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٣٣ سنت کاهش به ٤٥ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه رسید؛ که کمتری کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.  همچنین قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٨٧ و یک دلار و ٥٠ سنت کاهش به ٤٢ دلار و ٧٦ سنت و ٤٣ دلار و ٥١ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمتهای نفت خام در هفته منتهی به ١٥ ژوئیه تحت تاثیر برآوردهای خوشبینانه اوپک و آژانس بین المللی انرژی، مبنی بر حرکت به سمت تعادل در بازار و از سوی دیگر، تحت تاثیر مازاد عرضه بنزین جهان قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز