با حضور ترکان و فتاح صورت گرفت؛

آغاز همکاری های مشترک با کمیته امداد در مناطق آزاد

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۱۶:۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۵۹۸۷
آغاز همکاری های مشترک با کمیته امداد در مناطق آزاد
تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در تهران میان اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضاء رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ انجام اقدامات مؤثر، ارزشمند و مستـمر امضاکنندگان تفاهم نامه با استفاده از حداکثر ظرفیت آنان و جلب همکاری شرکت های مستقر در مناطق، در راستای امحای فقر و توانمندسازی از طریق اشتغال و کاریابی، مهارت آموزی متناسب با نیاز منطقه، توسعه جذب کمک های مادی و معنوی و توسعه‌ی کارآفرینی مددجویان مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

اکبر ترکان در این مراسم گفت: در آغاز راه همکاری با کمیته امداد هستیم و امیدواریم روند همکاری های مشترک ادامه یابد و به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 وی ادامه داد: ظرفیت های اجتماعی،  وجود فقر و محرومیت های اجتماعی در مناطق آزاد متفاوت است بنابراین تلاش می کنیم چهره فقر را از مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم بزداییم.

سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: دولت یازدهم و شخص رییس جمهور همواره بر توسعه اشتغال در کشور تاکید داشته اند.

وی با اشاره به فعالیت مددجواین کمیته امداد در مناطق آزاد گفت: محرومان و معلولان ساکن در مناطق آزاد باید یاد بگیرند روی پای خودشان بایستند و این تفاهم نامه می تواند به استقلال و اشتغال آنان بیشتر کمک کند.

فتاح افزود: آنها با آموزش، راهنمایی و اعطای وام قرض الحسنه به خودکفایی می رسند. تفاهم نامه مناطق آزاد با کمیته امداد و اجرای کامل تعهدات دو طرف می تواند این مناطق را به الگویی برای شهرهای همجوار تبدیل کند.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم گفت: به دنبال پیداکردن الگویی برای کاستن حجم محرومیت به جای کمک های بلاعوض با محوریت ایجاد اشتغال و توانمندسازی  افراد و خانواده ها در مناطق آزاد هستیم.

حجت الاسلام محمد علی زم افزود:  تفاهم نامه مناطق آزاد با کمیته امداد با هدف از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال در این مناطق است و بنگاه های اقتصادی در مناطق آزاد به این هدف کمک کنند.

محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در این مراسم گفت: مشاغل مربوط به کمیته امداد از نوع مشاغل فردی و خانگی است و کمیته امداد در سال های گذشته به عنوان دستگاه برتر اشتغال فردی شناخته شده است.

وی افزود: این تفاهم نامه فرصت خوبی را فراهم می آورد تا امکانات مناطق آزاد و کمیته امداد را به صورت ویژه ببینیم و ریشه فقر در مناطق آزاد را ریشه کن کنیم.

 

نظر شما