زنگنه در دیدار با وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا:

روابط نفتی تهران-کلمبو احیا می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۲:۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۳۶۲۱۲
روابط نفتی تهران-کلمبو احیا می‌شود
وزیر نفت، سریلانکا را از شرکای خوب تجاری ایران در بخش نفت و پتروشیمی اعلام کرد و افزود: ایران علاقمند به توسعه همکاریها با کشور سریلانکا است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز (یکشنبه، سوم مردادماه) در دیدار با چاندیما وراکودی، وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت: سریلانکا همیشه از شریکان خوب تجاری ایران در بخش نفت و محصولات پتروشیمی بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با سفر وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا به تهران، روابط ٢ کشور که به دلیل اعمال تحریم‌ها دچار وقفه شده بود، دوباره احیا شود.

زنگنه با بیان این‌که ایران و سریلانکا در منطقه اقیانوس هند واقع شده اند و به طور طبیعی با یکدیگر پیوستگی دارند، گفت: ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا قرار است فردا (دوشنبه، چهارم مردادماه) از تاسیسات گازی و پتروشیمی ایران در منطقه پارس جنوبی دیدن کند، اعلام کرد: پارس جنوبی مرکز صنایع گاز و پتروشیمی ایران است.

زنگنه با تاکید بر علاقمندی تهران به گسترش روابط با سریلانکا، گفت: مشکلاتی میان روابط ٢ کشور در زمان تحریمها به وجود آمد، اما امیدوارم با سفر وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا به تهران این مسائل حل و فصل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز